Sipi Falls 2 - Reisverslag uit Mbale, Oeganda van Joke & Fred Ven - WaarBenJij.nu Sipi Falls 2 - Reisverslag uit Mbale, Oeganda van Joke & Fred Ven - WaarBenJij.nu

Sipi Falls 2

Blijf op de hoogte en volg Joke & Fred

26 Juli 2013 | Oeganda, Mbale

Op het moment dat ik dit verslag schrijf giet het van de regen, maar we hebben in de ochtend een fantastische trail gelopen hier in Sipi Falls. De tocht voerde ons langs allerlei watervallen. Smalle paadjes langs hutten van de lokale bevolking. Ook weer veel blije kinderen die naar het pad kwamen gesneld en "jambo, jambo" riepen. Bij sommige riviertjes waren de vrouwen druk bezig met de was en kinderen werden er gewassen. In een klein dorpje kregen we een lokale lunch. Matoke, spinazie, deegpannekoekjes, bruine bonen, pompoensaus. Het smaakte allemaal heerlijk. Na de lunch werd voorgedaan hoe men hier de Arabica koffiebonen verwerkt. Allemaal een mogen we een keertje stampen, daarna werden ze in een primitieve keuken boven een vuur gebrand, en daarna weer gestampt tot koffiepoeder, waarna er koffie van werd gezet. Lekker en zo van het land. Ook hebben we het lokale bier mogen proeven wat de mensen hier zelf brouwen. Ziet er uit als een wat te dunne brinta pap en is gemaakt van onder andere mais en rogge. Het basis drap gaat in een grote kruik, heet water erbij en daarna met z'n allen in een kring en lange rietjes ( 1 tot 1,5 meter) drinken. Alcohol percentage ongeveer 5%. De hele dag prachtig weer in een schitterende omgeving. Zoals ik begon regent het dus nu. Het andere deel van de groep komt vanavond in het restaurant van onze lodge eten. We kunnen nog even relaxen, want dinner is served at 8........wordt vervolgd.

• 27 Juli 2013 - 22:07

Wil:

Bedankt weer voor je verslag.
    Kijk al uit naar de volgende.
    Genietze.

• 27 Juli 2013 - 22:56

Lia:

Ik zie jullie al zitten zo met z'n allen, wel heel wat anders als met je vrienden naar de kroeg !

• 28 Juli 2013 - 10:42

Barbara:

ben positief jaloers. Al die indrukken, hapjes en drankjes. En alles eromheen. Je schrijft leuk zeg. Alsof ik er bij ben. Kan de geuren bijna ruiken.

Verslag uit: Oeganda, Mbale

Fred & Joke in Oeganda

Dit is het land van de dichte wouden, gorilla's en chimpansees, maar ook van savannelandschappen met leeuwen, zebra’s en giraffen. Uganda heeft een paradijselijke natuur, een zeer hartelijke bevolking en staat hopelijk garant voor een rondreis vol avontuur bij de bron van de Nijl.

This is the land of dense forests, gorillas and chimpanzees, but also of savanna landscapes with lions, zebras and giraffes. Uganda has a natural paradise, a very cordial population and is hopefully guarantee a trip full of adventure at the source of the Nile.

Esta es la tierra de los bosques densos, los gorilas y los chimpancés, sino también de los paisajes de sabana con leones, cebras y jirafas. Uganda tiene un paraíso natural, una población muy cordial y espero que se garantiza un viaje lleno de aventuras en la fuente del Nilo.

Aquesta és la terra dels boscos densos, els goril · les i els ximpanzés, sinó també dels paisatges de sabana amb lleons, zebres i girafes. Uganda té un paradís natural, una població molt cordial i espero que es garanteix un viatge ple d'aventures a la font del Nil

این سرزمین جنگل های انبوه، گوریل و شامپانزه، بلکه از مناظر دشت بی درخت با شیر، گورخر و زرافه است. اوگاندا دارای یک بهشت طبیعی، جمعیت بسیار صمیمی است و امیدوارم تضمین یک سفر پر از ماجراجویی در منبع رود نیل.