Kibale Forest - Reisverslag uit Kibale, Oeganda van Joke & Fred Ven - WaarBenJij.nu Kibale Forest - Reisverslag uit Kibale, Oeganda van Joke & Fred Ven - WaarBenJij.nu

Kibale Forest

Blijf op de hoogte en volg Joke & Fred

31 Juli 2013 | Oeganda, Kibale

De dag naar Kabale Forest. Hij is vroeg begonnen, althans voor Joke. Op een gegeven moment hoor ik Joke zeggen:"Ik ga er vast uit". Ze is aan het rommelen in de badkamer, maar slaap weer verder. Ik denk dat het ongeveer een half uur later is als ze me wakker maakt om te zeggen dat ik onder de douche kan. "Ik wacht nog even op het alarm van m'n telefoon"zeg ik. Die is allang gegaan. Ik heb echter niets gehoord. "Hoe laat is het dan?" vraagt ze. Ik kijk en het is 03:40. Heeft ze het alarm gedroomd met als gevolg dat ze kant en klaar bij het bed staat, gedouched, aangekleed, contact lenzen in en opgemaakt. Ze baalt verschrikkelijk en is toen maar met kleren aan naast me op het bed gaan liggen tot om half zes de wekker ging. Na het ontbijt op weg naar Chimps Nest, ons verblijf voor de komende twee nachten. Het heeft bijna de gehele nacht geregend. De rode klei wegen waar we de eerste paar uur over rijden zijn nat en glibberig. Onze chauffeur schijnt er weinig moeite mee te hebben met het 4x4 busje. De omgeving wordt steeds heuvelachtiger en overal zie je theeplantages. In de plaats Fort Portal hebben een gezamenlijke lunch. Na de lunch nog ongeveer anderhalf uur naar Chimps Nest. De lodge ligt tegen het oerwoud aan. We hebben een huisje op palen met uitzicht op het oerwoud. We zien de apen in de verte in de bomen en ook horen we de bosolifanten en zien bomen bewegen en een hoop gekraak. Wat voor apen het zijn weet ik niet. daarvoor is het net iets te ver. Spannend zo zittend op de veranda tijdens het schrijven van dit verslag. We gaan om zeven uur eten en kunnen, omdat het nog een beetje licht, straks zelf naar het restaurant lopen. Na het eten alleen onder begeleiding. Het is dan donker, bos olifanten zijn vrij agressief en je weet maar nooit........wordt vervolgd

  • 02 Augustus 2013 - 08:30

    Yvonne:

    Oh wat vreselijk, Joke ! Dat wil je toch niet, normaal al niet, laat staan als je op vakantie bent..... En lekker bijtukken in de 4x4 zal ook niet echt van toepassing zijn geweest. Hoop dat je daarom toch nog een beetje nachtrust gehad had voordat jullie naar Chimps Nest reden. Lfs, Yvonne

  • 02 Augustus 2013 - 11:12

    Barbara:

    Beter te vroeg dan te laat zou ik zeggen.

  • 02 Augustus 2013 - 11:15

    Lia:

    Haha die Joke, die wil echt elke minuut van de vakantie benutten :D
    Vinden jullie het niet een klein beetje eng zo met al die geluiden? Ik weet natuurlijk niet hoe ver weg die geluiden allemaal zijn maar of ik niet constant om me heen zou blijven kijken? EN dan dat onder begeleiding terug na het eten. Jullie liever dan ik ;)

  • 02 Augustus 2013 - 22:28

    Chiela :

    Joke pluk de dag!! Haha ik zie het helemaal voor me!!

  • 04 Augustus 2013 - 08:21

    Rixt:

    Aaahh Joke niet leuk, hoop dat je weer wat slaap hebt kunnen inhalen. Verder wat een heerlijke verhalen klinkt als een erg bijzondere reis. Veel plezier op ontdekkingstocht.
    X Rixt

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oeganda, Kibale

Fred & Joke in Oeganda

Dit is het land van de dichte wouden, gorilla's en chimpansees, maar ook van savannelandschappen met leeuwen, zebra’s en giraffen. Uganda heeft een paradijselijke natuur, een zeer hartelijke bevolking en staat hopelijk garant voor een rondreis vol avontuur bij de bron van de Nijl.

This is the land of dense forests, gorillas and chimpanzees, but also of savanna landscapes with lions, zebras and giraffes. Uganda has a natural paradise, a very cordial population and is hopefully guarantee a trip full of adventure at the source of the Nile.

Esta es la tierra de los bosques densos, los gorilas y los chimpancés, sino también de los paisajes de sabana con leones, cebras y jirafas. Uganda tiene un paraíso natural, una población muy cordial y espero que se garantiza un viaje lleno de aventuras en la fuente del Nilo.

Aquesta és la terra dels boscos densos, els goril · les i els ximpanzés, sinó també dels paisatges de sabana amb lleons, zebres i girafes. Uganda té un paradís natural, una població molt cordial i espero que es garanteix un viatge ple d'aventures a la font del Nil

این سرزمین جنگل های انبوه، گوریل و شامپانزه، بلکه از مناظر دشت بی درخت با شیر، گورخر و زرافه است. اوگاندا دارای یک بهشت طبیعی، جمعیت بسیار صمیمی است و امیدوارم تضمین یک سفر پر از ماجراجویی در منبع رود نیل.

Recente Reisverslagen:

12 Augustus 2013

We zijn weer thuis!

09 Augustus 2013

Lake Mburo

08 Augustus 2013

Lake Bunyonyi

07 Augustus 2013

Gorilla's 3

06 Augustus 2013

Gorilla's 2
Joke & Fred

Actief sinds 11 Juli 2011
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 49570

Voorgaande reizen:

14 Juni 2015 - 30 Juni 2015

Fred & Joke in Cuba

02 Juni 2014 - 27 Juni 2014

Fred & Joke op De Kleine Sunda Eilanden

21 Juli 2013 - 12 Augustus 2013

Fred & Joke in Oeganda

07 Augustus 2011 - 04 September 2011

Fred & Joke in Zuidelijk Afrika

Landen bezocht: