Kibale Forest 3 - Reisverslag uit Katunguru, Oeganda van Joke & Fred Ven - WaarBenJij.nu Kibale Forest 3 - Reisverslag uit Katunguru, Oeganda van Joke & Fred Ven - WaarBenJij.nu

Kibale Forest 3

Blijf op de hoogte en volg Joke & Fred

02 Augustus 2013 | Oeganda, Katunguru

Een rustige ochtend in het Chimps nest. We slapen uit, ontbijten om acht uur en gingen daarna met een ander stel uit de groep naar het dorpje Bigoni. We maken tijdens de wandeling dor het dorpje wat contact met de plaatselijke bevolking. Met twee jongens in het bezit van een motor/brommer spreken we af dat ze ons om kwart voor twaalf naar het chimps nest terugbrengen. We bezoeken in Bigoni de plaatselijke school. Één van de leraren wil voor ons iets orgNiseren, maar dat hebben we elders al een keer gehad en ik vraag om de kinderen gewoon hun ding te laten doen zodat we ze zien zoals ze alle dagen doen. Nou dat werkt maar gedeeltelijk. Toen we met hem tijdens de rondleiding een klas binnen gingen begonnen de leerlingen allerlei liedjes te zingen. Wat op viel was het deels ontbreken van de schooluniformen. Twee jongetjes hadden een nederlands elftal shirt aan van Robben en Sneijder. Ze hadden het shirt al een tijdje denk ik, want er zaten al gaten in en de kleur was licht verbleekt. De "Boda-Boda" (taxibrommers) jongens brachten ons terug naar Chimps nest waar we met de rest hebben geluncht. Na de lunch zijn we vertrokken naar het Queen Elizabeth Park. Eerst een briefing van de beheerder. 's Nachts mogen we alleen onder begeleiding naar het toilet. Je kan het ook doen in een doorgesneden waterfles. Er kunnen nijlpaarden, jakhalzen en hyena's rond lopen. Jakhalzen is niet zo erg, maar Nijlpaarden en Hyena's gaan niet weg als je ze tegenkomt. Het diner op de bushcamp was voortreffelijk. Vier gangen! Waarvan het hoofdgerecht een lekker stuk beef was. In de openlucht een lange tafel waaraan we met 19 personen (incl. de gids) makkelijk konden zitten op safari stoelen. Het was bewolkt en dus behoorlijk donker, maar er was verlichting dmv olielampen die rondom de tafel waren opgehangen. De bushcamp ligt aan het natuurlijke Kazinga kanaal tussen Lake Edward en Lake George. De nijlpaarden maakten hun knorrende geluid en waren vlakbij in het water. Tijdens het diner kwam er wat meer wind en ook begon het te weerlichten en in de verte te donderen. We lagen nog maar net goed en wel in de tent toen het stevig begon te regenen.........wordt vervolgd

• 03 Augustus 2013 - 22:22

Melody:

lieve papa en mama. Zo te lezen hebben jullie het goed naar jullie zin. Heb gister in de auto op de terugweg erg gelachen om het vroege opstaan van mama. Wij zijn nu weer lekker thuis. Het was heerlijk in spanje. Nu wel weer fijn om thuis te zijn. Tot volgende week denk dat ik jullie kom halen want riordan moet werken maandag. liefs melody. Dikke kus van rohan

• 03 Augustus 2013 - 23:02

Yvonne:

Fred, je houdt ons wel gekluisterd aan deze website. Je manier van schrijven is leuk en doet ons absoluut een beetje meegenieten van al wat jullie beleven. Ga zo door !
    Veel plezier nog verder.
    Liefs voor jullie beiden,
    Yvonne

• 04 Augustus 2013 - 08:41

Carin:

Ja Yvonne (verhaal boven),
    daar ben ik het helemaal mee eens ! Ga al jaren op deze manier met Fred en Joke op vakantie en beleef de mooiste avonturen.
    Fred, bedankt weer.

• 04 Augustus 2013 - 11:09

Barbara:

Ik weet niet of er ook buffels zijn maar zo ja, dat zijn echt geen schattige koeien. Kijk ook daar voor uit. Dan maar plassen in een fles.
    Een hele mooie dag toegewenst.
    Wanneer jullie dit lezen zit jullie dag er waarschijnlijk al weer op. Dus wens ik jullie ook voor morgen een mooie dag. En Joke, niet te vroeg opstaan hoor.

• 04 Augustus 2013 - 17:26

Lia:

Ik vraag me even af van wat voor vlees die lekkere steaks van jullie zijn? Weten jullie dat zelf wel? MIsschien wíl je het helemaal niet weten ;-)

Verslag uit: Oeganda, Katunguru

Fred & Joke in Oeganda

Dit is het land van de dichte wouden, gorilla's en chimpansees, maar ook van savannelandschappen met leeuwen, zebra’s en giraffen. Uganda heeft een paradijselijke natuur, een zeer hartelijke bevolking en staat hopelijk garant voor een rondreis vol avontuur bij de bron van de Nijl.

This is the land of dense forests, gorillas and chimpanzees, but also of savanna landscapes with lions, zebras and giraffes. Uganda has a natural paradise, a very cordial population and is hopefully guarantee a trip full of adventure at the source of the Nile.

Esta es la tierra de los bosques densos, los gorilas y los chimpancés, sino también de los paisajes de sabana con leones, cebras y jirafas. Uganda tiene un paraíso natural, una población muy cordial y espero que se garantiza un viaje lleno de aventuras en la fuente del Nilo.

Aquesta és la terra dels boscos densos, els goril · les i els ximpanzés, sinó també dels paisatges de sabana amb lleons, zebres i girafes. Uganda té un paradís natural, una població molt cordial i espero que es garanteix un viatge ple d'aventures a la font del Nil

این سرزمین جنگل های انبوه، گوریل و شامپانزه، بلکه از مناظر دشت بی درخت با شیر، گورخر و زرافه است. اوگاندا دارای یک بهشت طبیعی، جمعیت بسیار صمیمی است و امیدوارم تضمین یک سفر پر از ماجراجویی در منبع رود نیل.