Queen Elizabeth Park - Reisverslag uit Katunguru, Oeganda van Joke & Fred Ven - WaarBenJij.nu Queen Elizabeth Park - Reisverslag uit Katunguru, Oeganda van Joke & Fred Ven - WaarBenJij.nu

Queen Elizabeth Park

Blijf op de hoogte en volg Joke & Fred

03 Augustus 2013 | Oeganda, Katunguru

De nacht op de bushcamp in het Queen Elizabeth Park is goed verlopen. Door de regen niet veel geluiden gehoord van dieren. Ook geen gesnuffel rond de tent. We zijn vroeg opgestaan en om zes uur alleen koffie en thee. Om actieve katachtigen te zien (leeuwen, luipaarden) is een vroege start noodzakelijk. Na een paar uur rijden door het park weinig gezien en dat viel tegen na al het wild wat we in Murchison Park hebben gezien. In de periode Idi Amin en ook oorlogen daarna is er veel wild afgeschoten. Murchison heeft zich in de jaren daarna beter hersteld dan QEP. Toch worden er op goeie dagen veel leeuwen en luipaarden gezien, maar wij hebben deze ochtend dat geluk niet. Na de brunch hebben we een bootsafari gemaakt en hebben toen heel veel wild en vogels gezien. Olifanten, buffels, nijlpaarden, krokodillen, maraboe's, ooievaars, allerlei soorten ijsvogels. We zagen een nijlpaard vrouwtje met een jong van 3 dagen oud. De moeder was behoorlijk gewond na een aanval door de vader. Het jong was een jongetje en dan voelen de vaders zich bedreigd. Net als bij de mens gebeuren er in het dierenrijk ook vreemde dingen. Na twee en een half uur zijn we terug bij de steiger en maken nog een korte gamedrive op de terugweg naar de bushcamp. In tegenstelling tot andere safari busjes rijden onze chauffeurs een afwijkende route. Tijdens deze rit krijgen we het toetje van de dag te zien. Een luipaard ligt enkele meters van de weg in het gras. Bij het busje was het dak weer omhoog en we konden dus mooie plaatjes maken en filmen. Nadat we hem ontdekt hadden stond het luipaard op en ging enkele meters verderop achter een hoge graspol liggen. Dat was jammer, want hij was toen mede door z'n gestippelde vacht niet meer te zien. Nadat we ons wat hadden opgefrist konden we weer aan tafel. Niet in de openlucht omdat er kans op regen was. De lange tafel stond nu opgesteld in een grote langwerpige safaritent. Weer een viergangen menu dat weer goed was klaargemaakt. Om jullie een idee te geven van de kosten van zo'n maaltijd, de prijs is 40.000 ugandese shilling (€12,00) excl. de drankjes. Een biertje kost 4.500 en een rode wijn 7.000 shilling. Al met al hebben we toch weer een mooie dag gehad. Morgen de tenten weer inpakken en dan naar Ishasha. Op zoek naar de boomklimmende leeuwen...........wordt vervolgd.

• 07 Augustus 2013 - 17:29

Johnny:

Klinkt allemaal mooi, veel plezier xxx

Verslag uit: Oeganda, Katunguru

Fred & Joke in Oeganda

Dit is het land van de dichte wouden, gorilla's en chimpansees, maar ook van savannelandschappen met leeuwen, zebra’s en giraffen. Uganda heeft een paradijselijke natuur, een zeer hartelijke bevolking en staat hopelijk garant voor een rondreis vol avontuur bij de bron van de Nijl.

This is the land of dense forests, gorillas and chimpanzees, but also of savanna landscapes with lions, zebras and giraffes. Uganda has a natural paradise, a very cordial population and is hopefully guarantee a trip full of adventure at the source of the Nile.

Esta es la tierra de los bosques densos, los gorilas y los chimpancés, sino también de los paisajes de sabana con leones, cebras y jirafas. Uganda tiene un paraíso natural, una población muy cordial y espero que se garantiza un viaje lleno de aventuras en la fuente del Nilo.

Aquesta és la terra dels boscos densos, els goril · les i els ximpanzés, sinó també dels paisatges de sabana amb lleons, zebres i girafes. Uganda té un paradís natural, una població molt cordial i espero que es garanteix un viatge ple d'aventures a la font del Nil

این سرزمین جنگل های انبوه، گوریل و شامپانزه، بلکه از مناظر دشت بی درخت با شیر، گورخر و زرافه است. اوگاندا دارای یک بهشت طبیعی، جمعیت بسیار صمیمی است و امیدوارم تضمین یک سفر پر از ماجراجویی در منبع رود نیل.