Ishasha - Reisverslag uit Ishasha, Oeganda van Joke & Fred Ven - WaarBenJij.nu Ishasha - Reisverslag uit Ishasha, Oeganda van Joke & Fred Ven - WaarBenJij.nu

Ishasha

Blijf op de hoogte en volg Joke & Fred

04 Augustus 2013 | Oeganda, Ishasha

Na het ontbijt zijn we vertrokken naar Ishasha. We zijn nu één nacht op een "echte" bushcamp. Geen licht, geen electriciteit. Wel is er een klein toilet gebouwtje. Joke en ik zetten ons tentje vlakbij de rivier. Die is ongeveer 20 meter breed met vlak voor ons een klein eilandje. In de rivier een paar zandbanken en......nijlpaarden zwemmen in de smalle rivier. Aan de overkant ligt Congo, dus even pootje baden en we zijn ook in Congo geweest, maar gelet op de nijlpaarden doen we dit maar niet.Voordat we gaan lunchen doen we eerst een gamedrive in het noordelijke deel van het park. Tijdens de gamedrive zien we buffels en we zien ook diverse hertachtigen/antilopen, zoals de Topi. Deze komen alleen in Ishasha voor. Het is een kruising tussen een antilope soort uit Congo en de soort die in Ishasha leven. De dieren in Congo zijn heel donker gekleurd en langzamerhand komen er in Ishasha nu ook veel donkergekleurde dieren voor. We zien in dit noordelijke deel geen leeuwen. Na de lunch terug naar de wilderness camp en zijn verrast om op de zandbanken een twintigtal nijlpaarden te zien liggen. Vlak voor onze tent die anderhalve meter van de kant staat. de rivier ligt echter een meter lager en vlak voor de kant nog wat lage begroeiing. De nijlpaarden ilggen lekker in het zonnetje te luieren, maken knorrende geluiden en trekken zich van ons niets aan. Zo dichtbij één van de gevaarlijkste dieren in Afrika. Geweldig!
Om vijf uur gaan we de tweede gamedrive doen in het zhuidelijke gedeelte van het park. Hier staan de meeste grote vijgenbomen. Bomen waar je de leeuwen vaak op de dikke takken kan zien liggen. Het is warm en broeierig, dus ideaal om ze te spotten. Het park is echter behoorlijk groot, dus net als met het spotten van een luipaard moet je geluk hebben. Helaas hebben we dat vanmiddag niet. Bij het Rangers dorpje hebben we een eenvoudige maaltijd. Aardappelpuree, rijst, groentemix, kip, gestoofde geit. We zitten buiten, de hemel is vol met sterren, olielampen op tafel, een graadje of 28, een halve liter Bell (een ander lokaal biermerk), dus wat wil een mens nog meer. Na het eten rijden we met de busjes terug naar onze campsite. Drinken er nog een biertje bij het kampvuur, wat door een Ranger is aangestoken. Het vuur is niet alleen voor ons, maar ook om de beesten op afstand te houden. Om een uur of tien het tentje in en slapen. Twee Rangers houden op de campsite de wacht. Inderdaad bewapend..........wordt vervolgd.

• 07 Augustus 2013 - 18:06

Kiki:

Mooie momenten dus! Fijn dat jullie zo kunnen genieten.
    Spannend de nijlpaarden zo dichtbij. Xx Kiki

• 07 Augustus 2013 - 20:29

Marianne Bosma:

Ik ben ook benieuwd naar het beeldmateriaal, jullie zien zo veel, fantastisch! XXX Marianne

• 07 Augustus 2013 - 21:18

Yvonne:

Klinkt allemaal wel weer erg mooi hoor ! Ben, net als Marianne, ook erg benieud naar het beeldmateriaal.

• 08 Augustus 2013 - 11:22

Klasien:

Wat een mooie trip maken jullie......zie erg uit naar de film die Fred er van zal maken...nog maar even genieten....Lfs Klasien

Verslag uit: Oeganda, Ishasha

Fred & Joke in Oeganda

Dit is het land van de dichte wouden, gorilla's en chimpansees, maar ook van savannelandschappen met leeuwen, zebra’s en giraffen. Uganda heeft een paradijselijke natuur, een zeer hartelijke bevolking en staat hopelijk garant voor een rondreis vol avontuur bij de bron van de Nijl.

This is the land of dense forests, gorillas and chimpanzees, but also of savanna landscapes with lions, zebras and giraffes. Uganda has a natural paradise, a very cordial population and is hopefully guarantee a trip full of adventure at the source of the Nile.

Esta es la tierra de los bosques densos, los gorilas y los chimpancés, sino también de los paisajes de sabana con leones, cebras y jirafas. Uganda tiene un paraíso natural, una población muy cordial y espero que se garantiza un viaje lleno de aventuras en la fuente del Nilo.

Aquesta és la terra dels boscos densos, els goril · les i els ximpanzés, sinó també dels paisatges de sabana amb lleons, zebres i girafes. Uganda té un paradís natural, una població molt cordial i espero que es garanteix un viatge ple d'aventures a la font del Nil

این سرزمین جنگل های انبوه، گوریل و شامپانزه، بلکه از مناظر دشت بی درخت با شیر، گورخر و زرافه است. اوگاندا دارای یک بهشت طبیعی، جمعیت بسیار صمیمی است و امیدوارم تضمین یک سفر پر از ماجراجویی در منبع رود نیل.