Dag 1 en2 - Het Vertrek - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Joke & Fred Ven - WaarBenJij.nu Dag 1 en2 - Het Vertrek - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Joke & Fred Ven - WaarBenJij.nu

Dag 1 en2 - Het Vertrek

Door: FvdV

Blijf op de hoogte en volg Joke & Fred

03 Juni 2014 | Indonesië, Denpasar

Waar we maanden naar uit hebben gekeken was eindelijk zover. Maandagmorgen vroeg op. Melody was zo lief om ons naar Schiphol te brengen. Om 12.35 een rechtstreekse vlucht naar Jakarta. Met wat vertraging zijn we uiteindelijk om 13.55 vertrokken. Een vlucht van Dertien en een half uur. We zijn die tijd weer goed doorgekomen. Filmpje kijken, wat doezelen, af en toe even de benen strekken. Kritiek punt was de overstap naar Denpassar op Bali. Door de vertraging was er nog maar een halfuur overgebleven van onze twee uur overstap tijd. Een halfuur waarin we het visum nog moesten kopen, door de douane. Bij de gate weer door de security controle. Het vliegtuig is echter niet zonder ons en de rest van de groep vertrokken. Bleef gewoon een halfuurtje langer aan de grond :-). Op het vliegveld van Denpassar een nieuwe Sim kaart gescoord. Verslagen kunnen, als er verbinding is, dus ook worden verzonden. Het is hier warm en erg vochtig. Zelfs bij het niets doen ben ik al aan het zweten. Na een lekkere koude douche meteen maar het strand hier opgezocht in Sanur. Bintang biertje en een witte wijn op het strand terras. De vakantie is nu echt begonnen. Toen we terugkwamen van het strand was het bed wel erg aantrekkelijk om slaap in te gaan halen. Heel eventjes een hazenslaapje en toch maar op pad om te gaan eten. Op het strand onder de palmbomen een Latin avond met buffet. Goeie band. 't Was net of we in Spanje zaten ipv bijna aan de andere kant van de wereld. Om half elf hebben we ons toch maar losgemaakt van het feestgedruis. Morgen het vliegtuig naar Maumere op Flores. Het eiland hoppen gaat beginnen.

• 03 Juni 2014 - 19:22

Carin :

Nou...........mijn vakantie begint ook weer (ben gewoon met jullie mee toch?).
    Toen ik bij Humanitas werkte was er net iemand vertrokken naar Flores (emigreren, volgens mij ene Ad van Laarhoven). Toevallig dat dit eiland nu bij jullie oppopt.

Wens jullie weer een hele mooie trip.

• 03 Juni 2014 - 19:35

Lia:

Ja hoor...nu zijn we echt begonnen! Ik zit er helemaal klaar voor. Slaap lekker vannacht en een goede vlucht morgen naar het volgende eiland.

• 03 Juni 2014 - 22:41

Harry En Miranda:

Hoi Fred en Joke,

fijn om weer met jullie mee te reizen, al is het nu vanuit NL en moeten wij het doen met de reisverslagen van Fred. Heel veel plezier en weer mooie dingen beleven, net zo mooi als de gorilla's.

• 04 Juni 2014 - 11:16

Carine En Pierre:

Oh wat spannend om jullie verhaal te lezen , het lijkt net of we ook al vertrokken zijn!
    Wij moeten nog geduld oefenen tot 11 juli en dan treden we in jullie voetsporen.
    Valt de groep een beetje mee?
    Geniet ervan!!!
    Carine en Pierre

• 05 Juni 2014 - 11:17

Ilse:

Hola,
    Wij zijn net terug van vakantie en nu kunnen we thuis met fatsoenlijk internet jullie reisverslag volgen!
    ¡ Qué tengáis muy buenas vacaciones y que lo disfrutéis mucho!