Dag 3 - Maumere - Reisverslag uit Maumere, Indonesië van Joke & Fred Ven - WaarBenJij.nu Dag 3 - Maumere - Reisverslag uit Maumere, Indonesië van Joke & Fred Ven - WaarBenJij.nu

Dag 3 - Maumere

Door: FvdV

Blijf op de hoogte en volg Joke & Fred

04 Juni 2014 | Indonesië, Maumere

We kunnen vandaag een redelijke tijd opstaan en gaan ontbijten. Wat lokale winkeltjes beken en om 11.30 vertrekken we naar het vliegveld van Denpassar voor de vlucht naar Maumere op het eiland Flores. De vlucht duurt ongeveer twee uur. De vlucht naar Maumere gaat met een tweemotorig propellor vliegtuig van Lion Air. Klinkt als Ryanair en wat denk je......de drankjes aan boord moet je kopen. Het is helder weer en zien op het eiland Lombok de Rinjani vulkaan waar we later tijdens de reis nog op de top hopen te komen. We zien ook de vulkaan bij het eiland Sumbawa. De vulkaan die vorige week nog is uitgebarsten en waardoor het vliegverkeer kwam stil te liggen. Er komt nog een beetje rook uit de krater. Het vliegveldje van Maumere is klein en we lopen over het hete asfalt naar de hal van het gebouwtje. Het vliegtuig gingen ze meteen bijtanken na de landing. De rest van de passagiers vliegen door naarTimor. Na het verzamelen van de koffers en inladen op een oude pick-up, rijden we met twee busjes naar de Seaworld Beach Club. Ons verblijf voor de komende twee nachten. Het resort ligt prachtig aan het strand. Veel Palmbomen, geen wit zand, maar we doen het er maar mee :-). Twee dagen houden we het hier wel uit. Na het welkomst drankje gaan we naar ons Beachhouse en kunnen ons wat opfrissen. In het restaurant is er om zeven uur een gezamenlijk Rijsttafel buffet. Heerlijk gegeten en ondertussen speelde er een traditioneel orkestje. (.....en ja Riordan, ik kon het niet laten om twee keer op te scheppen :-) ). Morgenochtend hebben we voor ons zelf en gaan eens onder water kijken met de snorkels.

• 05 Juni 2014 - 21:47

Lia In Zweden:

Wát..geen witte stranden?? Snap echt niet wat jullie daar zoeken. Romantische plaatjes, dat dan weer wel.

• 06 Juni 2014 - 10:46

Carine En Pierre:

de foto's zien er veelbelovend uit , wij staan al te popelen!
    Geniet ervan!!!
    Hier is het dit weekend ook eilandweer 30 graden.
    Carine en Pierre

• 06 Juni 2014 - 20:21

Carin:

Mooie foto's weer! Prachtige plek.

• 06 Juni 2014 - 23:18

Corina :

Ach ja, je kunt ook een vliegmaatschappij treffen die op de zwarte lijst staat...