Dag 9 - Bajawa 2 - Reisverslag uit Bajawa, Indonesië van Joke & Fred Ven - WaarBenJij.nu Dag 9 - Bajawa 2 - Reisverslag uit Bajawa, Indonesië van Joke & Fred Ven - WaarBenJij.nu

Dag 9 - Bajawa 2

Door: FvdV

Blijf op de hoogte en volg Joke & Fred

10 Juni 2014 | Indonesië, Bajawa

Op de tweede dag in Bajawa starten we weer vroeg. Er staat een wandeling gepland in het oerwoud rondom de Inerie vulkaan. De paden lopen er meestal vlak, maar ook vaak steil omhoog of naar beneden. Onderweg komen we in diverse traditionele dorpjes, waar de huizen nog met palmriet en bamboe worden gemaakt. Ook hier staat de vooruitgang echter niet stil. Buiten de schotel antennes zie je ook op sommige daken dat het palmriet is vervangen door golfplaten. De dorpjes zijn nog steeds bewoond. Men houd zich er voornamelijk bezig met landbouw en het maken van sarongs. Aan het eind van onze tocht komen we nog langs een schooltje en alsof de kinderen ons ruiken....de klassen stromen leeg en staan ze ons langs de kant toe te zingen. In de verte zien we onze bus al staan en met high five, ik denk dat ik alle kinderen heb gehad, vertrekken we terug naar het hotel in Bajawa. De rest van de middag zijn we vrij. Gaan wat eten, doen wat inkopen en slapen wat bij. Vanavond hebben we onze tassen gesplitst. De komende drie dagen zal onze bus worden vervangen door het meer gangbare vervoermiddel hier op Flores.....de vrachtwagen met houten opbouw en dak. Alleen de rugzak gaat mee met spullen voor de komende drie dagen. De bus rijd door naar Labuan Bajo, waar we vrijdag aan zullen komen. De komende dagen staat Wae rebo op het programma. Een bergdorp wat alleen te voet bereikbaar is..........wordt vervolgd!

• 10 Juni 2014 - 20:21

Carin:

Het zal ook wel keer op keer een beleving zijn, tijdens jullie prachtige vakanties, hoe anderen in de wereld wonen en leven. Zal vast vaak even een tijd van "alles laten bezinken" bij zitten. Is er al een sarong aangeschaft?

Ik heb net even gegoogled en hoop niet dat jullie traditionele offeringen (kip en varkens bedoel ik dan) gaan zien/meemaken want van het lezen ervan werd ik al onpasselijk en is zeer heftig (ook om te lezen).
    Ook Wae rebo.............gespot op foto's........er staat jullie weer heel veel moois te wachten.
    Geniet ervan, maar dat doen jullie heel zeker.

• 10 Juni 2014 - 20:24

Barbara:

Toch niet te veel gekocht? Maar ook niet te weinig. Krijg geen spijt van dingen die je toch niet hebt gekocht maar toch wilde hebben.

Genietze.

• 11 Juni 2014 - 09:38

Carine En Pierre:

ik zie dat Joke de grote wandelschoenen aanheeft dus wordt er toch ook flink gestapt volgens mij.
    De warmwaterbronnen leken mij ook een zaligheid !!!

Genieten maar .....