Mojito's - Reisverslag uit Havana, Cuba van Joke & Fred Ven - WaarBenJij.nu Mojito's - Reisverslag uit Havana, Cuba van Joke & Fred Ven - WaarBenJij.nu

Mojito's

Door: Fred van der Ven

Blijf op de hoogte en volg Joke & Fred

16 Juni 2015 | Cuba, Havana

Het ontbijt is vandaag op het dakterras. Het is al ruim 25 graden, maar het briesje op het dak geeft verkoeling. Het zal ook vandaag wel weer een broeierige dag worden met een temperatuur ruim boven de dertig graden. Veel drinken en niet alleen Mojito's. We gaan na het ontbijt eerst naar het dak van het handelsgebouw. De portier vraagt waar we moeten zijn en vertellen hem dat we nog wat zaken moeten regelen bij Transnico. We stappen zonder problemen in de lift en hebben vanaf het dak een mooi uitzicht over de stad. Gisteren konden we hier niet terecht doordat er opnamen waren van CNN.
Van de historische stad hebben we gisteren al veel gezien en nemen daarom deze ochtend de Hop on Hop off bus. Een rit van bijna twee uur langs alle bekende straten en pleinen en zelfs naar de andere kant van Havana. als ik in bepaalde wijken de huizen zie en de auto's die er voor staan dan krijg ik toch het idee dat het Cubaanse ideaal van Fidel Castro en Che Guevara niet helemaal is uitgekomen. In het Museo de Revolucion wat we 's middags bezoeken is duidelijk waarom de revolutie is begonnen. Batista was geen fijne man en 70% van het land was in handen van 8% van de bevolking, maar of dit alles de bevolking op lange termijn veel goeds heeft gebracht. Volgens mij snakt de jeugd naar de veranderingen die nu in gang zijn gezet door de toenadering van de US en Cuba. Hoe Cuba zal veranderen weet onze gids niet, maar hij verwacht dat ook hier de rijken rijker en de armen armer zullen worden. Aan het eind van de middag frissen we ons op en gaan we op zoek naar een leuk restaurant met live muziek om ons bezoek aan Havana af te sluiten. Morgen start het "Drive" deel van onze reis.

• 17 Juni 2015 - 09:00

Mary:

Hallo Joke en Fred, wat hebben jullie weer een leuke reis en het is een genot om dit allemaal te lezen. je ziet het meteen voor je. Jullie kunnen dit heel goed verwoorden. Geniet maar lekker van deze reis en ik geniet van het verslag. groetjes Mary en natuurlijk ook Bart