Santiago de Cuba - Reisverslag uit Santiago de Cuba, Cuba van Joke & Fred Ven - WaarBenJij.nu Santiago de Cuba - Reisverslag uit Santiago de Cuba, Cuba van Joke & Fred Ven - WaarBenJij.nu

Santiago de Cuba

Door: Fred van der Ven

Blijf op de hoogte en volg Joke & Fred

22 Juni 2015 | Cuba, Santiago de Cuba

Ruim 400km moeten we vandaag rijden en veel komen we onderweg niet tegen. Tweebaans wegen het het uitzicht is....suikerriet plantages of gewoon vlak dor land. Pas als we op de grote autosnelweg 50km voor Santiago de Cuba rijden komen er wat meer heuvels en bergen in zicht. De snelweg is ook hier verlaten. Volgens mij lang geleden aangelegd en op sommige stukken wel aan vervanging toe. Je zou er met drie auto´s nast elkaar kunnen rijden. De auto´s zijn er niet evenal de strepen op de weg. Kilometer na kilometer hebben we nagenoeg de snelweg voor ons alleen.Met het navigatiesysteem is het wat lastig in deze grote stad. Het Hotel Casa Grande ligt midden in het centrum en er zijn een aantal straten afgezet ivm verbouwingen. Op 26 juli bestaat Santiago de Cuba 500 jaar en ze zijn overal druk bezig met schilderen en opknappen....en dan komt de Paus ook nog op bezoek. Het Hotel Casa Grande is een oud koloniaal gebouw aan het Plaza Cespedes. Aan de buitenkant ziet het er goed uit en is alles geschilderd, maar de kamer zijn gedateerd en aan een renovatie toe. Voor 26 juli staat dat volgens mij niet op de planning. Een trekpleister van het Hotel is het Dakterras met een goed uitzicht over de stad en de haven. We gaan er even zitten voor een late lunch. ´sAvonds hebben we niet meer zoveel gedaan. Een paar straatjes verkennen, en flessen water gekocht. We hebben morgen nog de hele dag.

• 28 Juni 2015 - 23:44

Barbara:

Bijna niemand op de weg. Wel goed uit blijven kijken hoor. Kan verraderlijk zijn.
    Zal straks in Nederland wel weer wennen zijn.
    Geniet van de zon.