Namwendwa - Reisverslag uit Namwendwa, Oeganda van Joke & Fred Ven - WaarBenJij.nu Namwendwa - Reisverslag uit Namwendwa, Oeganda van Joke & Fred Ven - WaarBenJij.nu

Namwendwa

Blijf op de hoogte en volg Joke & Fred

24 Juli 2013 | Oeganda, Namwendwa

Namwendwa. Het dorpje Ligt op een halve dag rijden van Jinja. We slapen daar één nacht in tentjes bij een farmer. Logeren bij de boer dus. Een tussenstop gemaakt in Iganga voor het kopen van diverse schoolspullen, zoals schriftjes, pennen, potloden, gummetjes etc. Op de rustige boerderij onze tenten opgezet, waarna we een heerlijk lunch hebben gehad. Matoke, pindasaus, maar dan van ongebrande pinda's, allerlei verschillende groentes, kleine pannenkoekjes, stukjes beef. Verder is allemaal redelijk primitief op en ron de boerderij. Er is een toiletgebouw, maar voorzien van kleine hokjes met gaten in de vloer. Ook zijn er twee "douche" ruimtes. zonder douche. Voor het wassen staan er jerrycans en een teiltje. Na de lunch naar de school in Namwenda met de fiets. Iedereen langs de weg wist al weken dat we kwamen. Alle kinderen kwamen naar de weg en Jamba (hallo) werd ons overal toegeroepen. Bij de school een rondleiding gehad en daarna een door de kinderen ingestudeerde voorstelling met allemaal liedjes en dans. Wat een indrukken allemaal deze middag. Na afloop met de fiets naar een lokaal cafeetje voor en lekker drankje en meteen maar wat ingekocht voor de avond want bij de boerderij is er niets. Het is nu pikkedonker. Het enige licht is van m'n iPad en Joke d'r e-reader.........wordt vervolgd

• 24 Juli 2013 - 18:50

Rina Oaks:

Leuk dat we op deze manier met jullie mee zijn tijdens deze mooie reis.
    Veel liefs uit Holland!

Rina

• 24 Juli 2013 - 18:54

Lia:

Hoop dat jullie ff de gelegenheid hebben om te antwoorden; hoe warm is het daar bij jullie? En wanneer wordt het 'smorgens licht en 'savonds weer donker? Heb er geen idee van nl. Leuk dat die kinderen zoveel moeite hebben gedaan voor die Hollandse toeristen!

• 24 Juli 2013 - 19:59

Barbara:

snap er niets van. Heb nu al drie keer bericht verzonden, maar zie mijn reactie niet. Dus mocht je die drie keer zien. Kan ik er ook niets aan doen.

In ieder geval erg leuk dat ik jullie reis zo mee kan volgen. En o die pinda saus. Zo lekker vond ik die.

Leuk dart jullie langs een schooltje zijn geweest. Zal zeker pik en pik donker zijn. Veel geluiden?

hoop dat jullie weer snel jullie avonturen kunnen op het web kunnen zetten.

Liefs,
    Barbara en groeten van Jack en Stan.

• 24 Juli 2013 - 22:41

Yvonne:

Nu al leuk om te lezen, je verslagen, Fred.
    Het sfeertje wordt goed weergegeven in de tekst.
    XXX

• 25 Juli 2013 - 12:08

Marianne :

Heerlijk om te lezen allemaal, wat een belevenissen. Jullie gebruiken vaak de fiets, is dat niet typisch Nederlands?? Leuke posttas Joke! Geniet ervan!!! xxx Marianne

• 25 Juli 2013 - 12:36

Martha & Roelof:

Hallo Joke en Fred,

Leuk jullie reisverslagjes, genieten er van. O ja, we zijn wel heel benieuwd naar die foto's van die grote 'zilverruggen' en natuurlijk wel genomen op zes meter afstand ......... Zonder telelens en niet ge-photoshopped !!!
    Jambo, jambo, heel veel plezier,
    M & R

• 26 Juli 2013 - 10:34

Marjolein:

Hoi, wat leuk omte kunnen zien wat jullie meemaken!
    Geniet ervan!
    Groetjes,
    Marjolein en Klaas

• 27 Juli 2013 - 22:05

Joke & Fred Van Der Ven :

Hoi Lia, het is hier lekker warm. Overdag tussen de 25 en 30 graden. Zon op om 06.15 en weer onder om ongeveer 19.30. In Sipi falls is het 's avonds kouder omdat het op 1800 meter hoogte ligt.

• 27 Juli 2013 - 23:03

LIa:

Jullie hebben dus ongeveer dezelfde temperatuur als wij. Alleen is het hier véél langer dag; zon op: 04:45 en onder om ca.21:45 .
    Bedankt voor de info!

Verslag uit: Oeganda, Namwendwa

Fred & Joke in Oeganda

Dit is het land van de dichte wouden, gorilla's en chimpansees, maar ook van savannelandschappen met leeuwen, zebra’s en giraffen. Uganda heeft een paradijselijke natuur, een zeer hartelijke bevolking en staat hopelijk garant voor een rondreis vol avontuur bij de bron van de Nijl.

This is the land of dense forests, gorillas and chimpanzees, but also of savanna landscapes with lions, zebras and giraffes. Uganda has a natural paradise, a very cordial population and is hopefully guarantee a trip full of adventure at the source of the Nile.

Esta es la tierra de los bosques densos, los gorilas y los chimpancés, sino también de los paisajes de sabana con leones, cebras y jirafas. Uganda tiene un paraíso natural, una población muy cordial y espero que se garantiza un viaje lleno de aventuras en la fuente del Nilo.

Aquesta és la terra dels boscos densos, els goril · les i els ximpanzés, sinó també dels paisatges de sabana amb lleons, zebres i girafes. Uganda té un paradís natural, una població molt cordial i espero que es garanteix un viatge ple d'aventures a la font del Nil

این سرزمین جنگل های انبوه، گوریل و شامپانزه، بلکه از مناظر دشت بی درخت با شیر، گورخر و زرافه است. اوگاندا دارای یک بهشت طبیعی، جمعیت بسیار صمیمی است و امیدوارم تضمین یک سفر پر از ماجراجویی در منبع رود نیل.