Gorilla's - Reisverslag uit Kisoro, Oeganda van Joke & Fred Ven - WaarBenJij.nu Gorilla's - Reisverslag uit Kisoro, Oeganda van Joke & Fred Ven - WaarBenJij.nu

Gorilla's

Blijf op de hoogte en volg Joke & Fred

05 Augustus 2013 | Oeganda, Kisoro

Wat een hoogtepunt van de vakantie moet gaan worden komt dichterbij. We vertrekken naar Bwindi natural Forest. Sinds 1995 op de Unesco erfgoed lijst. De reis er naar toe is lang en de wegen matig tot soms zeer slecht. Bij ons busje hoorden we op een gegeven moment veel gepiep en gekraak bij een van de achterwielen. Stoppen en kijken wat er aan de hand is. Krik eronder en het wiel draaien. Mogelijk iets met de remmen. De chauffeur heeft gauw contact met de overige busjes, deze liggen een stuk voor ons, en één ervan komt met een monteur uit het volgende dorpje terugrijden. Na demontage van de remtrommel blijkt er een steentje tussen trommel en remblokken te zitten. Dat was dus gauw opgelost en konden we onze weg vervolgen. Toen we in een deel van het Bwindi park reden zijn we onderweg gestopt en hebben ongeveer een kwartier over de weg gelopen. Veel vogels en colobus aapjes gezien. Om vier uur komen we aan in het plaatsje Rubuguru. Drie nachten in de Nshongi Gorilla lodge. Niet echt geweldig, maar ja, this is Uganda en we komen er voor de Gorilla's. Toch krijgen we morgen een andere kamer waar wel een echte wc pot aanwezig is ipv een toilet voorziening in de vloer van de douche. Ook is er in het dorp geen elektriciteit. Een generator geeft vanaf 6 uur in de ochtend stroom en in de avond van zeven tot half elf. Het eten in de "bar en dinning" ruimte ( ja zo stond het op het uithangbord) is goed. Nog geen Gorilla's morgen, maar een vrije dag. Een deel van de groep ( ook wij) gaan met twee busjes naar Kisoro, terwijl een ander deel een 4127 meter hoge vulkaan gaan beklimmen. Ik ben de naam even kwijt. 2000 meter stijgen over een afstand van 6000 meter. Gemiddeld 33%. Ik vind het onverantwoord aangezien we overmorgen de Gorilla trekking gaan doen en Joke en ik gaan daarom mee naar Kisoro. Ondertussen is het kampvuur buiten aangestoken en drinken we nog wat voor we gaan slapen...........wordt vervolgd.

Verslag uit: Oeganda, Kisoro

Fred & Joke in Oeganda

Dit is het land van de dichte wouden, gorilla's en chimpansees, maar ook van savannelandschappen met leeuwen, zebra’s en giraffen. Uganda heeft een paradijselijke natuur, een zeer hartelijke bevolking en staat hopelijk garant voor een rondreis vol avontuur bij de bron van de Nijl.

This is the land of dense forests, gorillas and chimpanzees, but also of savanna landscapes with lions, zebras and giraffes. Uganda has a natural paradise, a very cordial population and is hopefully guarantee a trip full of adventure at the source of the Nile.

Esta es la tierra de los bosques densos, los gorilas y los chimpancés, sino también de los paisajes de sabana con leones, cebras y jirafas. Uganda tiene un paraíso natural, una población muy cordial y espero que se garantiza un viaje lleno de aventuras en la fuente del Nilo.

Aquesta és la terra dels boscos densos, els goril · les i els ximpanzés, sinó també dels paisatges de sabana amb lleons, zebres i girafes. Uganda té un paradís natural, una població molt cordial i espero que es garanteix un viatge ple d'aventures a la font del Nil

این سرزمین جنگل های انبوه، گوریل و شامپانزه، بلکه از مناظر دشت بی درخت با شیر، گورخر و زرافه است. اوگاندا دارای یک بهشت طبیعی، جمعیت بسیار صمیمی است و امیدوارم تضمین یک سفر پر از ماجراجویی در منبع رود نیل.