The Old Havana - Reisverslag uit Havana, Cuba van Joke & Fred Ven - WaarBenJij.nu The Old Havana - Reisverslag uit Havana, Cuba van Joke & Fred Ven - WaarBenJij.nu

The Old Havana

Door: Fred van der Ven

Blijf op de hoogte en volg Joke & Fred

15 Juni 2015 | Cuba, Havana

Door het tijdsverschil van zes uur zijn we al om vier uur wakker. Je probeert daarna nog wel te slapen, maar zo vast als daarvoor gaat niet meer. Na het ontbijt wachten we op het terras voor het Hotel op onze gids van Transnico. De rest van de vakantie zijn we op ons zelf aangewezen, maar vandaag gaat ie ons de highlights van Havana laten zien . Om half tien komt hij het terras op lopen met een A4 tje in z'n handen waarop VANDERVEN staat geschreven. Hij stelt zich voor al Lazaro en op verzoek van Joke doet hij zijn verhaal in het Spaans. Hij spreekt zo langzaam en duidelijk articulerend dat zelfs ik het nog kan begrijpen. Niet alles, maar wel de grote lijnen. Eerst gaan we naar het Transnico kantoor om nog wat te regelen ivm de autoverzekering. Het is vlakbij het Hotel op Plaza de San Francisco. Daarna neemt hij ons mee naar het historische deel van Havana. Het eerste deel van de stads tour eindigen we in het rum museum van Havana Club. Na een glaasje 7 jaar oude rum staat buiten de Coco taxi op ons te wachten. Een rit langs de vele hoogtepunten, waaronder Plaza de Revolucion, Callejon de Hammel, de Barrio Chino en vele andere bezienswaardigheden. De rest van de middag hebben we voor ons zelf en rusten uit bij verschillende barretjes met even zovele Mojito's. Eén bar moet ik toch wel even noemen. Floradita, het stamcafé van Ernest Hemingway. Ook hier speelt weer een Cubaans orkestje en natuurlijk drinken we hier ook een cocktail. Ditmaal een Daiquiri. Het afgelopen jaar heb ik niet zoveel rum gedronken als vandaag. Ach, ik moet het er nu maar van nemen want als we met de auto op pad zijn dan is het overdag uit met de pret, hoewel.....de avonden zijn lang.

• 17 Juni 2015 - 09:03

Mary:

Hallo Luitjes, prachtig dit verslag en de Mojito's gaan er in als koek. Pas maar op straks wennen jullie daar te veel aan en moet je afkikken. haha Veel plezier nog groetjes

• 17 Juni 2015 - 09:44

Yvonne En Peter:

Wat leuk om het verhaal in 't Spaans te laten doen. Zo leer je 't wel ! Wij hebben het rum museum toen wel gezien maar zijn er niet in geweest (was volgens mij gesloten) maar in het café van Hemmingway wel. Door de inrichting kon ik het daar wel een paar uur volhouden, maar dat heb ik natuurlijk niet gedaan :).
    Groetjes !