Home Again - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Joke & Fred Ven - WaarBenJij.nu Home Again - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Joke & Fred Ven - WaarBenJij.nu

Home Again

Blijf op de hoogte en volg Joke & Fred

30 Juni 2015 | Nederland, Eindhoven

We zijn natuurlijk alweer geruime tijd thuis, maar ik zal toch het reisverslag nog even afsluiten.
Tsja CUBA. Een mooi land maar met vele tegenstellingen. De infrastructuur is over het algemeen slecht. Openbaar vervoer voor de inwoners laat ook te wensen over. Het lijken wel veewagens waar de mensen in mee reizen. De inwoners zijn over het algemeen aardig, maar ook aardig omdat ze iets van je willen en de politie is corrupt. Of dat voor alle politieagenten geldt weet ik niet maar in ieder geval wel voor die politieagenten die ons lieten stoppen en maar wat graag de CUC's in hun zakken stopten die ik tussen mijn paspoort had gedaan.
Zijn de mensen ontevreden? Volgens mij niet. Ze weten niet beter en een heleboel basis voorzieningen zijn wel goed geregeld, zoals Medische voorzieningen en scholing. Je ziet trouwens ook wel Cubanen die beter gekleed zijn dan een ander. Mogelijk financiële ondersteuning van familie in Amerika. Veel Cubanen werken al dan niet direct of indirect voor de toeristen. De eerste gids die we hadden was eigenlijk professor, maar was nu gids omdat hij daar meer mee verdiende. Ook een taxi chauffeur in Varadero was 's morgens Advocaat, maar 's middag taxichauffeur omdat hij toch moest eten. Wat tegenviel waren de grote afstanden die we soms moesten afleggen, maar ja we hadden er ook zelf voor gekozen om het hele land te doorkruizen. We kunnen terugkijken op een mooie reis, we hebben veel gezien en deze ervaring nemen ze ons niet meer af, maar het is geen land waar we op korte termijn voor een tweede keer naar toe zouden gaan.

• 19 Juli 2015 - 21:53

Roelof & Martha:

Hallo Joke & Fred,
    Dank voor jullie mooie verhalen. Het is precies zoals onze zoon Ralf ons al vertelde en wat jullie hebben meegemaakt.
    Dat is wat ons heeft weerhouden ( zie ook een eerdere reactie) om dit ongetwijfeld mooie land te bezoeken.
    Mooi dat we er weer 'bij' konden zijn, gracias, M&R

• 20 Juli 2015 - 11:25

Carine En Pierre:

Hoi Joke en Fred
    Zo te lezen hebben jullie een prachtige reis achter de rug.
    Het was leuk om jullie belevenissen te lezen en ook van de foto's hebben we genoten.
    Nu blijven jullie enkel nog mooie foto's en prachtige herinneringen over.
    Koester ze en droom alvast van de volgende reis!

Groetjes
    Pierre en Carine