Trinidad - Reisverslag uit Trinidad, Cuba van Joke & Fred Ven - WaarBenJij.nu Trinidad - Reisverslag uit Trinidad, Cuba van Joke & Fred Ven - WaarBenJij.nu

Trinidad

Door: Fred van der Ven

Blijf op de hoogte en volg Joke & Fred

19 Juni 2015 | Cuba, Trinidad

Ook vandaag gaat de wekker weer vroeg af. We willen eerst nog wat gaan bekijken in Cienfuegos voor we naar Trinidad vertrekken. Een van de gebouwen rondom het Parque Marti is het Theatro Tomas Terry wat is gebouwd in 1886. Degene die het heeft laten bouwen was een suikerbaron en rijk geworden met de slavenhandel. Niet iemand met een goede reputatie dus. Het theater draagt echter nog steeds zijn naam. We nemen ook nog even de tijd om het Palacio de Valle te bezoeken. Het is in 1913 gebouwd als onderkomen voor jawel alweer een suikerbaron. Er zitten veel motieven in die doen denken aan de Alcazars van Granada en Sevilla,. Door Dicator Batista is het paleis in de jaren 50 in een casino veranderd en nu zit er een exclusief restaurant in.
Naar Trinidad is het ruim een uur rijden. We logeren iet in de stad, maar 14km onder Trinidad op Peninsula Ancon. Twee dagen op een all inclisive resort. We zouden zelf zo´n resort niet snel uitzoeken, maar toch wel lekker zo´n locatie aan het strand na alle indrukken en het reizen van de afgelopen dagen. Na aankomst hebben we meteen de zwemkleding aangedaan en waren we op het strand te vinden. De temperatuur hier is zoals de afgelopen dagen boven de 30 graden en ik denk dat de zee rond de vijf en twintig graden is.

• 21 Juni 2015 - 09:25

Yvonne:

Bekend terrein, het Theatro Tomas Terry. Ik vond de entree ook al indrukwekkend en het theater is heel bijzonder. De diverse bezienswaardigheden liggen ver over het eiland verspreid maar daardoor zie je ook veel van de natuur, het landschap en de bevolking. Geniet maar even lekker van de All Inclusive.
    'k Ben benieuwd naar jullie volgende ervaring.
    XXX,

• 21 Juni 2015 - 11:02

Rien:

Leuk om een beetje mee te kunnen lezen Joke en Fred. En deze trip die ligt jullie wel zo te lezen, veel nieuws gezien en veel beleeft weer. Hoewel niet zelf gekomen, geniet van de all-in accommodatie, voor je het weet ben je immers alweer op weg. Tener diversión y buen viaje !!!

• 21 Juni 2015 - 16:39

Barbara:

Geniet ervan. Leuk een stukje geschiedenis

• 21 Juni 2015 - 20:20

Wil:

heerlijk om zo met jullie me te gaan op reis.
    Geniet ervan

• 22 Juni 2015 - 14:31

Carine En Pierre:

Leuk om jullie verhalen te lezen.
    Ik denk dat het een prachtig land is met een rijke geschiedenis.
    Jammer dat we geen foto's kunnen zien