Murchison 3 - Reisverslag uit Pakwach, Oeganda van Joke & Fred Ven - WaarBenJij.nu Murchison 3 - Reisverslag uit Pakwach, Oeganda van Joke & Fred Ven - WaarBenJij.nu

Murchison 3

Blijf op de hoogte en volg Joke & Fred

29 Juli 2013 | Oeganda, Pakwach

We stonden vandaag een half uurtje later op. Nu om half zeven het ontbijt. We rijden eerst een stuk door het park naar de boot waarmee we naar de Murchison Falls varen. We krijgen meteen een eerste kadootje. vlak naast de zandweg waarop we rijden zijn we een prachtige jonge leeuw. hij staat gewoon voor ons te poseren. we kunnen niet lang blijven staan want de boot wacht. Eerst ongeveer twee uur langs de oever van de Nijl. Veel vogels, krokodillen en nijlpaarden. Eén van onze mede reizigers laat haar zonnebril over de railing vallen. Mocht je ooi nog een Nijlpaard met een zonnebril zien, dan weet je van wie die is geweest. We kunnen met de bot niet dicht bij de watervallen komen. De stroming is er veel te sterk. Het water dat komt vanuit het Victoria meer moet van een breedte van ongeveer 25 meter door een smalle doorgang van slechts enkele meters. Een spectaculair gezicht. Vlakbij de waterval worden we aan land gezet en lopen we hoog langs de oever naar de bovenkant van de waterval (len). Het zijn er eigenlijk twee. In de jaren zestig is er zoveel water geweest dat er een tweede aan de zijkant is ontstaan. Tot de dag van vandaag is die er nog steeds, omdat het water toen zoveel rotsen heeft losgemaakt dat ook nu bij een lagere waterstand het water nog een stukje verder omlaag kan. In een backpackers lodge heerlijk geluncht en daarna no een gamedrive gedaan. In de delta vanmiddag mooie film kunnen maken van kraanvogels. Murchison is na vandaag voorbij. Morgen vertrekken we naar Hoima. Dit is slechts een doorreis stadje voor we naar het Queen Elizabeth National Park vertrekken..........wordt vervolgd

• 29 Juli 2013 - 23:31

Lia:

Een gamedrive is blijkbaar een safaritocht? Ik vroeg me al de hele tijd af wat voor spelletjes jullie zouden gaan spelen. (Sorry, ben nu eenmaal blonT)
    Super toch om zulke beesten nu eens in het eggie te zien en niet alleen maar thuis zittend op de bank.
    Kijk nu al weer uit naar het volgende verslag!

• 30 Juli 2013 - 11:27

Roelof En Martha:

Jambo, Jambo Joke & Fred,

Ontzettend leuk jullie reisverslagen (ze worden ook langer !); doet ons denken aan onze gamedrives (inderdaad safari) in Kenia en Tanzania vorig jaar september. Nu op weg naar waar jullie eigenlijk voor zijn gekomen. Zijn reuze benieuwd.

Groetjes,
    M & R

• 30 Juli 2013 - 17:30

Fred Van Der Ven:

Foutje.......Na Hoima gaan we eerst twee dagen naar Kibale Forest, waar we de Chimpansee trekking hebben

• 30 Juli 2013 - 20:34

Wil:

Ik blijf genieten van je verslagen. Toppie Fred.
    Maar......... ik verheug me nu al op je verslag van de chimpansees.

Verslag uit: Oeganda, Pakwach

Fred & Joke in Oeganda

Dit is het land van de dichte wouden, gorilla's en chimpansees, maar ook van savannelandschappen met leeuwen, zebra’s en giraffen. Uganda heeft een paradijselijke natuur, een zeer hartelijke bevolking en staat hopelijk garant voor een rondreis vol avontuur bij de bron van de Nijl.

This is the land of dense forests, gorillas and chimpanzees, but also of savanna landscapes with lions, zebras and giraffes. Uganda has a natural paradise, a very cordial population and is hopefully guarantee a trip full of adventure at the source of the Nile.

Esta es la tierra de los bosques densos, los gorilas y los chimpancés, sino también de los paisajes de sabana con leones, cebras y jirafas. Uganda tiene un paraíso natural, una población muy cordial y espero que se garantiza un viaje lleno de aventuras en la fuente del Nilo.

Aquesta és la terra dels boscos densos, els goril · les i els ximpanzés, sinó també dels paisatges de sabana amb lleons, zebres i girafes. Uganda té un paradís natural, una població molt cordial i espero que es garanteix un viatge ple d'aventures a la font del Nil

این سرزمین جنگل های انبوه، گوریل و شامپانزه، بلکه از مناظر دشت بی درخت با شیر، گورخر و زرافه است. اوگاندا دارای یک بهشت طبیعی، جمعیت بسیار صمیمی است و امیدوارم تضمین یک سفر پر از ماجراجویی در منبع رود نیل.