Hoima - Reisverslag uit Hoima, Oeganda van Joke & Fred Ven - WaarBenJij.nu Hoima - Reisverslag uit Hoima, Oeganda van Joke & Fred Ven - WaarBenJij.nu

Hoima

Blijf op de hoogte en volg Joke & Fred

30 Juli 2013 | Oeganda, Hoima

Vandaag een reis- en relaxdag. We zijn onderweg naar Kibale Forest, maar dat is te ver om op één dag te rijden. Niet verkeerd zo' n dag er tussen. De afgelopen dagen waren behoorlijk gevuld. De nachten kort, dus aankomen om half vier bij Hotel The Kontiki is fijn. Lekker douchen op je eigen kamer, een boek lezen of zoals ik het thuisfront weer even "bijpraten". Zo dadelijk om half acht diner nog wat nazitten en dan bijtijds naar bed. Weer wat slaap inhalen. Qua gezondheid gaat het allemaal nog prima. Geen vervelende darmstoornissen, hoewel er een paar in groep wel last van hebben gehad. Op een dag als vandaag ook tijd om de tassen eens opnieuw in te delen. We zijn nu bijna op de helft, dus heeft Joke vuil en schoon per tas gescheiden als ook wat we waarschijnlijk niet meer aandoen. Het heeft darnet even flink geregend, maar het is nu weer droog en de temperatuur is aangenaam. Een graadje of 25. Met het Solar lampje hebben we denk ik iemand een groot plezier gedaan. Één van de vrouwen van het Hotel vroeg ons of we eventueel schriften of pennen hadden voor de kinderen. Nee...die hebben we niet, maar we hadden wel iets veel beters. Thuis hebben ze geen stroom en ze kon het lampje met zonnepaneeltje goed gebruiken. Ze was er heel blij mee en "God bless you" heeft ze wel een paar keer gezegd. Nou, tot zover dit verslagje waarin weinig viel te melden, maar als m'n internet het via de telefoon blijft doen (de telefoon stel ik in als hotspot en kan dan met de iPad de verslagen uploaden)..........wordt vervolgd

• 30 Juli 2013 - 18:36

Yvonne:

Moet een goed gevoel geven, dat jullie de mevrouw van het hotel blij hebben kunnen maken met het solarlampje.
    XXX

• 30 Juli 2013 - 20:37

Barbara:

Lekker om weer even een eigen kamer te hebben met een douche.
    En ja, de tijd gaat snel. Geniet ervan.
    xxx

• 30 Juli 2013 - 21:11

Lia:

Jeetje, halverwege al weer. En jullie hebben al zoveel gezien. Kun je nagaan hoeveel meer jullie nog te zien krijgen! Volop genieten maar. En wat een fijn gevoel om iemand blij te kunnen maken met eigenlijk zo iets simpels. Geniet van je bed en je douche en slaap lekker!

Verslag uit: Oeganda, Hoima

Fred & Joke in Oeganda

Dit is het land van de dichte wouden, gorilla's en chimpansees, maar ook van savannelandschappen met leeuwen, zebra’s en giraffen. Uganda heeft een paradijselijke natuur, een zeer hartelijke bevolking en staat hopelijk garant voor een rondreis vol avontuur bij de bron van de Nijl.

This is the land of dense forests, gorillas and chimpanzees, but also of savanna landscapes with lions, zebras and giraffes. Uganda has a natural paradise, a very cordial population and is hopefully guarantee a trip full of adventure at the source of the Nile.

Esta es la tierra de los bosques densos, los gorilas y los chimpancés, sino también de los paisajes de sabana con leones, cebras y jirafas. Uganda tiene un paraíso natural, una población muy cordial y espero que se garantiza un viaje lleno de aventuras en la fuente del Nilo.

Aquesta és la terra dels boscos densos, els goril · les i els ximpanzés, sinó també dels paisatges de sabana amb lleons, zebres i girafes. Uganda té un paradís natural, una població molt cordial i espero que es garanteix un viatge ple d'aventures a la font del Nil

این سرزمین جنگل های انبوه، گوریل و شامپانزه، بلکه از مناظر دشت بی درخت با شیر، گورخر و زرافه است. اوگاندا دارای یک بهشت طبیعی، جمعیت بسیار صمیمی است و امیدوارم تضمین یک سفر پر از ماجراجویی در منبع رود نیل.