De Kleine Sunda Eilanden - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Joke & Fred Ven - WaarBenJij.nu De Kleine Sunda Eilanden - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Joke & Fred Ven - WaarBenJij.nu

De Kleine Sunda Eilanden

Door: FvdV

Blijf op de hoogte en volg Joke & Fred

10 April 2014 | Nederland, Eindhoven

Nog 5 weken en dan gaan we weer nieuwe avonturen beleven.

Tijdens deze reis zien we niet alleen de toeristische hoogtepunten, maar gaan we tijdens de Wae Rebo trekking (een tweedaagse wandeltocht) het traditionele leven van heel dichtbij meemaken! We komen oog in oog te staan met de varanen op Komodo Island en bezoeken we de Kelimutu-vulkaan. Een driedaagse boottocht brengt ons bij de meest spectaculaire riffen om te snorkelen of te duiken. Op het eiland Lombok zullen we de Rinjani- vulkaan gaan beklimmen.

  • 10 April 2014 - 16:07

    Lia In Zweden:

    Gezellig, we gaan weer op reis!! Heb me alvast aangemeld voor de mailinglijst dus ik mis geen moment!
    Het duurt nog even voor ons voor het zo ver is maar jullie zijn natuurlijk al druk bezig met de voorbereidingen.
    Er zullen waarschijnlijk weer de nodige inentingen gehaald moeten worden?
    Het lijkt me weer een hele onderneming en zoals ik al eerder liet weten; ik ben blij dat ik deze bijzondere
    reis veilig vanuit mijn luie stoel mee mag maken.
    Alvast heel veel plezier!!

  • 10 April 2014 - 16:31

    Carine En Pierre:

    Hoera wij gaan ook naar de kleine Sunda eilanden , alleen moeten wij nog enkele weken langer wachten.
    Ik verheug er mij al op om jullie reisverslag te lezen dan weet ik ook wat ons te wachten staat.
    Moet je Malarone slikken voor de Sunda eilanden?
    Groetjes
    Carine

  • 10 April 2014 - 21:41

    Fred Van Der Ven:

    We gaan nog naar een consult en gaan het vragen. Volgens de beschrijvingen is het wel een Malaria gebied.........en zijn er dus ook Malaria muggen.

    Ik weet trouwens niet of het wel zo leuk is om de reis al via onze verslagen te maken. Kan het alleen maar tegenvallen. Ik maak het altijd veel mooier dan het is, haha.

    groeten Fred

  • 11 April 2014 - 11:28

    Yvonne:

    Het beloofd weer een mooie reis te worden, als ik dat zo lees.
    Ben benieuwd naar de verslagen(inde hoop dat jullie daar regelmatig internet hebben).

  • 11 April 2014 - 16:54

    Fred Van Der Ven:

    Ja, regelmatig een internet verbinding is wel belangrijk. Anders kan ik geen verslagen plaatsen en zijn we moeilijk te volgen. :-)

  • 18 April 2014 - 14:33

    Corina:

    Hoi Fred en Joke,
    Wat leuk om te lezen! We hebben duidelijk dezelfde reisintersses. Wij hebben deze reis gemaakt in okt 2008 en voor mij was het. de mooiste die ik ooit heb gemaakt. Ook incl. De Rinjani. Ik zal jullie verslag dan ook graag volgen. Wat betreft internet; ik wil jullie niet pessimistisch maken maar in 2008 hadden we pas op het eiland Sumbawa een tv. (En hoorden we van de credietcrisis die toen al zeker een week aan de gang was;). Kortom, ik zou in Wae Reabo een cursus rooksignalen doen. Ze zijn daar nl erg goed met rook moet je weten. In elk geval heel erg veel plezier met de voorbereidingen. En hebben jullie nog vragen laat, maar weten...

  • 18 April 2014 - 21:07

    Fred Van Der Ven:

    Hoi Corina, dat is toevallig dat jullie daar ook zijn geweest. Men zegt dat je op Bali een goedkoop lokaal prepaid SIM kaartje moet kopen van Telkomsel simPATI. De grootste en best verbreide provider op de eilanden. Je koopt dan weinig beltegoed en 1,2GB internet. Kost ongeveer €4,00 voor beltegoed en €5,00 voor het internet. Telkomsel is de enige provider die ook op de kleinere eilanden vaak bereik heeft....en 1,2GB daar red ik het wel mee. Hoop dat het ook allemaal klopt. Als we echter de eerste TV pas op Sumbawa zien dan is het maar zo en krijgt iedereen in één keer een hoop te lezen :-).

  • 01 Juni 2014 - 22:54

    Bart:

    He Fred veul plezier gewenst en ik hoop met veel plezier jouw verhalen te gemoed.

  • 01 Juni 2014 - 22:56

    Bart:

    Haha helemaal in de bonen,wat ik bedoel dat ik met veel plezier jouw verhalen te gemoed zie

  • 02 Juni 2014 - 08:22

    Els De Graaf:

    Fred en Joke heel veel plezier met deze mooie reis en ik ben benieuwd naar jullie leuke verslagen, goede reis

  • 02 Juni 2014 - 17:56

    Kiki:

    Have fun!

  • 02 Juni 2014 - 22:23

    Carin:

    George en ik gaan ook met jullie mee op reis hoor. Kijk uit naar de leuke en mooie verhalen weer.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joke & Fred

Actief sinds 11 Juli 2011
Verslag gelezen: 575
Totaal aantal bezoekers 49643

Voorgaande reizen:

14 Juni 2015 - 30 Juni 2015

Fred & Joke in Cuba

02 Juni 2014 - 27 Juni 2014

Fred & Joke op De Kleine Sunda Eilanden

21 Juli 2013 - 12 Augustus 2013

Fred & Joke in Oeganda

07 Augustus 2011 - 04 September 2011

Fred & Joke in Zuidelijk Afrika

Landen bezocht: