Dag 23 - Gili Meno 1 - Reisverslag uit Gili Meno, Indonesië van Joke & Fred Ven - WaarBenJij.nu Dag 23 - Gili Meno 1 - Reisverslag uit Gili Meno, Indonesië van Joke & Fred Ven - WaarBenJij.nu

Dag 23 - Gili Meno 1

Door: FvdV

Blijf op de hoogte en volg Joke & Fred

24 Juni 2014 | Indonesië, Gili Meno

Twee vrije dagen op Gili Meno. Wat een heerlijkheid op dit kleine eiland voor de kust van Lombok. Gili Meno is het middelste eiland van drie. De andere eilanden heten Gili Air en Gili Trawangan. We verblijven in een cottage van Kontiki club aan de oostkant van het eiland. Een lekker bed en dat is heerlijk na drie inspannende dagen. De avond van onze aankomst hier is er eerst nog de voetbalwedstrijd Nederland - Chili. Ik ga natuurlijk kijken. Met een kleine groep fanatiekelingen zoeken we de beach bar op waar de wedstrijd zal worden uitgezonden. Op het moment ban aanvang blijken ze alleen de zender te hebben die Spanje - Australië uitzend. Nou, daar zate we natuurlijk niet op te wachten. Gauw verkassen naar een tentje verderop. Er zit nog niemand en we kunnen lekker vooraan zitten. We zien Nederland wederom winnen en zoeken daarna het bed op. Ik val meteen in slaap. Gek hè? Nadat we heerlijk hebben geslapen en ontbeten op het strand gaan we het eiland verkennen. Het eiland is niet groot. Je kan in twee uur een rondje maken dus dat kunnen de benen nog wel aan. Overal op het strand liggen stukjes koraal. Ja, niet op alle plekken is de onderwaterwereld nog in goede staat. Onderweg komen we langs de Karma beach club en zien een massage tent. Joke en ik denken hetzelfde.....de benen laten masseren. Ik heb ook nog bovenlichaam en schouders laten doen. Het was pijnlijk bij vooral de benen. Het leek wel alsof ze uit alle spiervezels de knopen moest halen. Als herboren lopen we daarna verder langs het strand en Bij Sasak café gaan we op het terras op het strand zitten om te lunchen. Deze dagen komen op een goed moment. Lekker relaxen en doen waar je zin in hebt. Het weer is redelijk. Wel wat bewolkt en de zon komt er niet goed door. Het is warm, maar het zeebriesje geeft wat verkoeling. Na de Fish burger en fish & chips inside steken we het eiland binnendoor om bij Kontiki een strandbedje op te zoeken. De rest van de middag hangen we letterlijk wat rond. Doen nog een middagdutje en dan is het alweer tijd om aan het avondeten te denken. Wat vervelend allemaal. Om een uur of tien zoeken we onze cottage op. Relax dag 1 zit er alweer op.

• 25 Juni 2014 - 13:56

Roelof & Martha:

Fred en Joke,

We hebben onze reis van vier jaar geleden opnieuw gemaakt, fantastisch leuke verhalen en mooie foto's. Ontzettend bedankt daarvoor.
    Nu staat het toerisme op de Kleine Soenda-eilanden nog in de kinderschoenen, dus het kan ook niet anders dan dat jullie over dezelfde wegen en soms ook in dezelfde hotels hebben gezeten. Wat wij alleen niet hebben gedaan is de vulkaan op Lombok beklommen, wij zijn daar al met uitrusten begonnen en hebben heerlijk in de natuur en langs de sawa's gelopen.
    En ..... wij zijn geëindigd op Gili Trawangan, het grootste eiland van de drie. Geniet er nog heerlijk van.......... en als jullie ook met zo'n 'powerboat' naar Bali gaan, in één woord een geweldige sensatie.
    Goeie thuiskomst en groetjes,
    Martha & Roelof

• 25 Juni 2014 - 15:16

Carine En Pierre:

Ik kan geloven dat de massage deugd heeft gedaan.

Nu begint het voor ons ook op te korten , wij kijken er erg naar uit , zeker na al jullie verhalen.
    Hopelijk kunnen we vertrekken want mijn moeder moet een week voor ons vertrek haar schildklier laten wegnemen en als de operatie goed meevalt kunnen we gaan en zoniet.......

Groetjes
    Carine en pierre

• 25 Juni 2014 - 16:33

Roelof/martha - We vliegen terug vanaf Lombok naar Jakarta, dus geen powerboat naar Bali voor ons.

Carine/Pierre - hopen inderdaad dat de operatie meevalt en jullie ook deze mooie reis kunnen maken.