Dag 19 - Lombok - Reisverslag uit Lombok, Indonesië van Joke & Fred Ven - WaarBenJij.nu Dag 19 - Lombok - Reisverslag uit Lombok, Indonesië van Joke & Fred Ven - WaarBenJij.nu

Dag 19 - Lombok

Door: FvdV

Blijf op de hoogte en volg Joke & Fred

20 Juni 2014 | Indonesië, Lombok

Vandaag gaan we het eiland Sumbawa weer verlaten. We vertrekken vroeg met de bus naar de havenplaats Poto Tano. Daar gaan we met de bus op de ferry naar de oostelijke havenplaats Kayangan op Lombok. Onderweg bezoeken we nog een garnalen kwekerij. Het is heerlijk weer en hebben een paar mooie ligstoelen op het dek. Tijdens de twee uur durende oversteek hebben we tijd voor koffie en ik maak even praatje met de kapitein op de brug. Op Lombok gaan we eerst naar de woonplaats van de gids. Z'n vader runt daar een restaurant en een winkel waar je allerlei sjaals, geweven tafelkleden etc. kan kopen. Het is en coöperatie. Alles komt uit de buurt. Inwoners leveren daar hun producten in en delen mee in de opbrengst. De moeder doet de keuken en wat hebben we ook daar weer een heerlijke gerechten mogen eten. Na het eten gaat onze groep zich splitsen. Het grote deel gaat naar Teta Banu en wij vertrekken samen met Frans, onze reisgenoot, naar het plaatsje Sembalum, waar we gaan overnachten in de Lembah Rinjani lodge. Aan de voet van de vulkaan. Minpuntje was dat er geen toilet papier meer was en wat doet Fredje dan.....er waren meer huisjes en de sleutels zaten in het het slot. Nog geen gasten, maar wel toiletpapier :-). Na het eten gaan we op tijd naar bed want er wachten ons zware dagen.

• 24 Juni 2014 - 19:28

Carin:

Ben benieuwd wat jullie op dit soort reizen mee terug naar huis nemen? Een mooie sjaal? heerlijke kruiden?