Dag 18 - Kencana cottage 2 - Reisverslag uit Sumbawa Besar, Indonesië van Joke & Fred Ven - WaarBenJij.nu Dag 18 - Kencana cottage 2 - Reisverslag uit Sumbawa Besar, Indonesië van Joke & Fred Ven - WaarBenJij.nu

Dag 18 - Kencana cottage 2

Door: FvdV

Blijf op de hoogte en volg Joke & Fred

19 Juni 2014 | Indonesië, Sumbawa Besar

Een rustdag tussendoor. Vanmorgen stonden er wel wat activiteiten op het programma, maar wij en een paar anderen van de groep hebben ervoor gekozen om het vandaag rustig aan te doen. Om een uur of negen ontbijten en daarna wat snorkelen. Onder water was het niet zo mooi als bij Pink beach, maar weel weer veel bijzondere vissen gezien en...........een zeeslang. Ongeveer 80cm lang en zwart wit gestreept. Blijkt uiterst giftig te zijn en we blijven op gepaste afstand. Na de lunch verder relaxen bij het zwembad en aan het eind van de dag heb ik nog even met een paar anderen op een quad gezeten. Ach voor 50.000 rupiah kan je het niet laten. Het is maar €3,25 voor een half uur :-). Het is de laatste avond dat we als volledige groep met elkaar eten. Na de overtocht morgen naar Lombok vertrekken wij en een derde groepslid naar het startpunt voor de Rinjani trekking en komen pas maandag avond aan in Gilli Meno en voegen we ons bij de rest. Een ander deel van de groep is dan vertrokken naar Bali en zien we dus na morgen niet meer. Op Gilli Meno zijn we dan nog met 14 over van de 16. Na het eten krijgen we van onze gids vast de briefing voor de Rinjani trekking en ja het begint wel een beetje te kriebelen. Als alles goed gaat dan moet het een mooie tocht worden met als bekroning op de top van de meer dan 3700 meter hoge vulkaan te staan. De wekker staat voor morgen op half zes. Zeven uur vertrek naar de haven voor de oversteek naar Lombok.

• 19 Juni 2014 - 21:27

Ilse:

Lekker zo'n relaxdag tijdens een vol programma. Jullie zien veel bijzondere dingen en wij genieten met jullie mee! Veel succes met de klim de komende dagen, ik ben heel benieuwd naar het volgende verslag.

• 19 Juni 2014 - 22:15

Carin:

Zo..............ik lees dat we gaan hiken .........maar bij nader onderzoek (natuurlijk even Rinjani opgezocht) blijkt dat er een heel groot verschil is tussen hiken en trekking.
    Maar goed, ik heb mijn Survival kit, bergschoenen, kompas, warm vest etc in mijn backpack gestopt (ga ervanuit dat ik wel in een tentje bij een ander kan slapen) dus ben er helemaal klaar voor.

Heb ook alvast wat foto's bekeken en het wordt helemaal geweldig ! ben benieuwd naar de foto's ;-)

Have fun en veel succes ! (en voorzichtig natuulijk)

• 20 Juni 2014 - 09:01

Carine En Pierre:

wat moedig dat jullie de rinjani trekking gaan doen , hopelijk valt deze beter mee als de Umnavuravulkaan in Uganda!!
    Ik wens jullie niet teveel spierpijn en blaren aan jullie voeten !!
    Ik duim alvast !!!!!!!!!
    Ben benieuwd naar jullie volgend verslag.

• 24 Juni 2014 - 11:03

Inge Van Mourik:

Ziet er goed uit!!! Geniet ervan!
    Groetjes Inge