Dag 17 - Kencana cottage - Reisverslag uit Sumbawa Besar, Indonesië van Joke & Fred Ven - WaarBenJij.nu Dag 17 - Kencana cottage - Reisverslag uit Sumbawa Besar, Indonesië van Joke & Fred Ven - WaarBenJij.nu

Dag 17 - Kencana cottage

Door: FvdV

Blijf op de hoogte en volg Joke & Fred

18 Juni 2014 | Indonesië, Sumbawa Besar

We zijn vroeg vertrokken uit het hotel in Bima. Een mooie kustweg leid ons naar de volgende lokatie op Sumbawa. Het Kencana beach hotel in de buurt van Sumbawa besar. Onderweg naar Sumbawa besar hebben we nog de winning van zout bekeken. Grote terrassen waarin men het zeewater laat verdampen, waarna het achtergebleven zout bij elkaar wordt geharkt. Tijdens een koffiestop onderweg bekijken we nog wat winkeltjes in de omgeving. Eén shop viel direct op. Je kon er de zadelbekleding van je scooter laten vervangen. Stukken leer en kunstleer hingen er met diverse logo's van allerlei voetbal clubs of sportmerken. Klaar terwijl je wacht. In een ander dorp onderweg zien we een traditionele bruiloft langs de kant van de weg. We worden heel gastvrij ontvangen en mogen niet nalaten ook het bruidspaar te feliciteren. Als we weg gaan krijgen we allemaal een mooi doosje mee waarin een bekertje mineraal water zit en een plakje cake. Een bruiloft duurt hier wel 3 dagen en ik weet niet welke dag het was, maar het bruidspaar oogde al erg vermoeid. In Kencana blijven we twee nachten en hebben een mooie cottage direct aan het strand. Niet alles is in goede staat, maar je kan nog zien dat het ooit een mooi resort is geweest. Het heeft, laten we het maar zo zeggen, een opknapbeurtje nodig. De ligging maakt een hoop goed. Heerlijk weer en je loopt zo het strand op. Het zwembad hebben we ook meteen gebruikt. Even lekker opfrissen in zoet water. Belangrijk vandaag is ook of we er de tweede wedstrijd van het Nederlands elftal kunnen zien. In het beach restaurant hangt een oude grote beeldbuis tv. De voetbal zender zit er jammergenoeg niet op. In een leegstaande cottage staat een kleine portable tv en daar kunnen we vanavond om 24.00 uur gaan kijken. Een klein deel van de groep is om die tijd present en we zien Nederland moeizaam winnen van die fitte Australiërs. Zes punten in de pocket een dan lekker naar bed.

• 19 Juni 2014 - 10:08

Carin:

Wat een prachtig bruidspaar................maar jullie zijn ook een gelukkig bruidspaar daar op die stoelen in het verre Kencana.
    Wat een mooie foto's weer ! kan het niet vaak genoeg zeggen geloof ik.

• 19 Juni 2014 - 10:44

Wil:

Hallo Fred en Joke, van de boom op de 1ste foto heb ik de zaaddozen vanaf Bonaire
    Meegenomen. De boom heet Flamboyant.
    Daar komen nu 2 plantjes van op.
    Misschien een tip.
    Veel plezier verder.

• 19 Juni 2014 - 12:01

Carine En Pierre:

de tv is echt een designmodel !
    Wij hebben gesupporterd voor de nederlanders .............. maar belgie heeft ook gewonnen van algerije!!!!!! hiep hoi

• 19 Juni 2014 - 21:48

Erik:

Haha, heeft het nog steeds een opknapbeurt nodig :-)

• 19 Juni 2014 - 22:25

Lonny Passchier:

Bijna thuis en reageer ik op jullie reisverslag. Uiteraard vanaf het begin heb ik de verslagen gelezen plus de foto's bekeken. Petje af hoor voor al die verslagen, geniet er enorm van. Misschien in de toekomst toch nog een reisburo beginnen, you never know. Grappig, dat je waar ook ter wereld zit, de voetbalwedstrijden kan volgen, al is het op een draagbaar TV-tje.
    Uiteindelijk gaat het om de wedstrijd en is het genieten. This is real life! Gauw tot ziens in Breda. Dikke knuffel voor jullie beiden. Lon

• 25 Juni 2014 - 16:45

Sylvana:

Hallo Joke en Fred , wat genieten wij van jullie verslag,en mooie foto ,s.Geniet er nog even van..Voor jullie het weten zijn jullie weer thuis. Knuffels van ons.Sylvana en Jan.