Dag 16 - de oversteek - Reisverslag uit Bima, Indonesië van Joke & Fred Ven - WaarBenJij.nu Dag 16 - de oversteek - Reisverslag uit Bima, Indonesië van Joke & Fred Ven - WaarBenJij.nu

Dag 16 - de oversteek

Door: FvdV

Blijf op de hoogte en volg Joke & Fred

17 Juni 2014 | Indonesië, Bima

Nog even een kort vervolg op het vorige verslag. De oversteek van de Komodo islands naar Sumbawa is geen enkel probleem gebleken. Er staat wel wind en er zijn golven, maar ons schip klieft er rustig doorheen. Halverwege tumult op de boot. Een aantal dolfijnen vergezellen ons en springen voor de boot uit het water of zwemmen voor het schip. Zo plotseling als ze gekomen zijn zo snel zijn ze echter ook weer verdwenen. Wel nog een groot aantal vliegende vissen gezien. Het zijn net kleine vogeltjes en vliegen tientallen meters laag boven het water. Rond vier uur komen we aan in de haven van Sape. Een splinternieuwe kleine bus staat er voor ons klaar. Nadat we de bemanning hebben bedankt vertrekken we naar Bima waar we in bijna nieuw Hotel verblijven. Bima is ook een havenplaats vanwaaruit grote ferry schepen naar oa Makassar en Surabaya vertrekken. Met een deel van de groep eten we bij de RFC, de rocket fried chicken. De indonesische tegenhanger van de KFC. Pizza en french fries. Heerlijk om even wat anders te eten dan de rijst/mihoen gerechten. Wat opvalt zijn de vele moskeeën hier op Sumbawa. Geheel het eiland is islamitisch. Op Flores zagen we voornamelijk kerken. Ik hoop dat er dichtbij het Hotel geen grote moskee staat want dan worden we al vroeg gewekt. We moeten onze wekker al om half zes zetten en dat vind ik vroeg genoeg. Bij dit verslag nog wat foto's van de afgelopen dagen.

• 17 Juni 2014 - 16:38

Wil:

Wauwwwww.... wat een bijzondere ervaringen maken jullie mee.
    En wat maken jullie prachtige foto's tot nu toe.
    Het is echt genieten om jullie verslagen te lezen.
    En wat dapper van jou Joke, om zo dicht bij zon eng beest te gaan staan.
    Fijn is het dat jullie nog niet naar huis gaan.
    Ik verheug me op de rest van jullie bijzondere reis.

• 17 Juni 2014 - 16:39

Carin:

Ik denk dat je je even in de tijd van de piraten waant als je dat andere schip ziet. En dan die varanen............wat een beesten zeg.

Mooie foto's weer !

• 18 Juni 2014 - 11:17

Carine En Pierre:

de varanen hebben volgens mij geen groot knuffelgehalte !!!

prachtig schip zeg en jullie hebben precies fantastisch weer !

geniet er nog van!

• 18 Juni 2014 - 21:18

Yvonne:

Mooie en leuke foto's, Fred.
    Groeten vanuit Groningen, onze eerste vaardag zit er op en hebben een uur geleden de 2-3 overwinning van Nederland gevierd.
    Liefs,
    Yvonne