Chobe - deel II - Reisverslag uit Kasane, Botswana van Joke & Fred Ven - WaarBenJij.nu Chobe - deel II - Reisverslag uit Kasane, Botswana van Joke & Fred Ven - WaarBenJij.nu

Chobe - deel II

Door: Joke & Fred

Blijf op de hoogte en volg Joke & Fred

12 Augustus 2011 | Botswana, Kasane

De wekker gaat om 04.45. Om 05.45 vertrekken we voor Game Drive in een open Safari Truck. Jeetje wat een koude wind 's morgens.
Het is nog donker. Bij binnenkomst van het park zien we meteen een Olifanten familie. Na een half uur rijden door het park aan de rand van een grasvlakte krijgen we meteen te zien wat we willen. Een luipaard vrouwtje met jong. Samen op jacht naar een lekker springbokje. Heel bijzonder om die te zien als je weet dat het park 11.700 km2 groot is en het de zeldzaamste dieren in het park zijn. Daarna grote groepen buffels, impala's, giraffen, koedoes (dat had ik gegeten Lammert) gepasseerd, mar onze dag was door de luipaarden al goed.
bij terugkomst samen ontbeten en sommigen, waaronder ik doen even een tukje.
Veel vrije tijd krijgen we vandaag niet, haha, want in de middag staat er een bootsafari op het programma. De enige bootsafari in een nationaal park. In de Chobe rivier liggen een aantal eilanden (meer grasland eigenlijk) waar veel dieren overdag naar toe gaan voor het malse gras. Olifanten, Nijlpaarden, Buffels.
's Middag hebben we voor onze gezamenlijke Koelbox (big size) inkopen gedaan en zaten er mee op de boot. Genieten aan de railing met een biertje en camera op schoot. Bij terugkomst is Barney de Kok ook gearriveerd. We eten Fish & Chips. Een soort lekkerbekje en patat wat is gebakken in een hoge, met olie gevulde koekenpan. Zelf mayonaise en ketchup ontbrak niet.
Na het eten zaten we rond het kampvuur en werden opgeschrikt door een hoop gekraak van takken. Een olifantenfamilie is het kamp tot op 20 meter genaderd. Gelukkig zit het hek er tussen, maar een volwassen olifanten gaat soms dwars door het een hek heen, ook als staat er stroom op.

• 21 Augustus 2011 - 16:16

Melody:

Hoi Pap, Mam, Kiki en Ruud,

Leuk om de verhalen weer te lezen. Ik zie dat jullie op dit moment nog druk bezig zijn om alle verhalen er op te zetten. Riordan is hier bij ons we zijn aan het bbqen. Gelukkig is het nog droog, want er zijn weer onweersbuien voorspeld, code oranje voor hier in brabant. ben benieuwd of ze no.g komen. verder hier alles goed. jullie nog veel plezier met zijn allen.
    Liefs van ons allemaal