De Kaap route - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Joke & Fred Ven - WaarBenJij.nu De Kaap route - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Joke & Fred Ven - WaarBenJij.nu

De Kaap route

Door: Joke & Fred

Blijf op de hoogte en volg Joke & Fred

02 September 2011 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Om 9 uur vertrekken voor een dagtrip naar Kaap de Goede Hoop. We rijden eerst naar Hout Bay Harbour. Een kleine vissershaven van waaruit je diverse boot trips kan maken. Shark watching, Sea Lions island etc. Wij bekijken er de boulevard en winkeltjes. Er is een man met een hele grote zeeleeuw, waar mee je op de foto kan. Niet gedaan dus. Wel heeft Joke gedanst met een paar locals die overdag african muziek komen maken in de harbour. Alles natuurlijk vastgelegd op foto en film. Via Scarborough en een bezoek aan een struisvogel farm (waar we ze uit onze hand hebben laten eten) rijden we naar Table Mountain National Park. Onderweg stoppen we op prachtige "foto" plekjes en bereiken rond de middag Cape of good Hope of te wel Kaap de Goede Hoop. We hoeven niet te dringen om een foto te maken bij het bord dat deze plek markeert.
Op deze plek komen de Atlantische en Indische Oceaan bij elkaar. Na dit fotomoment gaan we naar de vuurtoren van Cape Point. Voor we naar boven gaan luchen we eerst in het aanwezige restaurant waar ze heerlijk visschotels op het menu hebben staan. Het uitzicht is weer uniek. Als we boven zijn komt er een regenfront aan en zien we op de scheidslijn van de twee oceanen een regenboog. Je maakt wat mee in den vreemde. Op de terugweg 's middags bezoeken we de Pinguins van Boulders Beach. Ze noemen het de ezels pinguins, omdat ze hetzelfde geluid maken als een ezel. Via allerlei dorpjes komen we weer terug in Kaapstad. Op het moment dat ik dit schrijf zijn we aan het bedenken wat we gaan eten vanavond. Het zal verder niet meer in de verslagen komen denk ik want morgen is er weinig tijd. Tafelberg bezoeken, met de Red Bus rondtoeren etc. We vliegen morgen om 23.30 weer terug naar Nederland en zijn zondag weer thuis.
Foto's zal ik na thuiskomst wel uploaden.

iedereen de groetjes en we vonden het leuk om iedereen via de verslagen op de hoogte te houden. Jammer alleen dat we de verhalen niet wat meer konden doseren en we steeds een heleboel dagen tegelijk moesten verwerken.

Liefs van Fred & Joke uit Cape Town.

• 02 September 2011 - 16:59

Melody:

Lieve papa en mama,

Nog veel plezier op jullie laatste dag morgen. Geniet ervan. Tot zondag, dan kunnen jullie het kleine mannetje weer zien.
    X van Ons

• 02 September 2011 - 17:31

Barbara:

Nou nog even dan....geniet van de laatste momenten in Afrika

Leuk dat ik dit verslag ook nog tijdig kon lezen.

• 02 September 2011 - 17:46

René:

Dank voor je verslagen we hebben er van genoten en het zal ook wel vaak moeten afzien maar het lijkt mij een hele ervaring. Geniet nog even een dag van de ruimte voor je weer terug bent in het drukke Olanda. Goeie reis greetz

• 02 September 2011 - 18:08

Johnny:

Leuke en mooie verhalen, vast welkom thuis.

Hanny en johnny

• 02 September 2011 - 18:13

Wil:

zo wie zo veel bewondering op de wijze hoe je ons deelgenoot maakte van jullie fantastische reis.
    Hier in het natte Hollland heb ik genoten van de verslagen.
    Kijk al uit naar het complete verslag met al de mooie foto's die je gemaakt hebt.
    Goede reis Wil

• 02 September 2011 - 19:00

Carin En George:

Ook wij hebben een geweldige vakantie gehad (met jullie mee in het reisverslag). Nu nog even wachten op wat foto's. Maak er nog een leuke dag van morgen en een goede vlucht terug.

• 02 September 2011 - 20:02

Erik:

Heej fred, je HD kaart doet het goed. Leuk om nu op de hotelkamer te lezen hoe jullie het vandaag hebben gehad. Wij zijn vandaag met de rode bus geweest. Stop vooral bij camps bay voor hapje en drankje, de jetset plaats van capetown. Ter info de cocktails bij www.sapphirecocktailbar.co.za zijn halve prijs (en dus zowat gratis) met fantastisch uitzicht op de zee/zon. Grt Erik

• 02 September 2011 - 20:54

Anja & Rene:

Leuk he dat geluid van de ezels,wij worden elke ochtend gewekt door de ezels achter onze tuin in de kunuku.Het is even wennen de eerste keer schrik je,maar nu niet meer.
    Groetjes en een goede terugreis.
    Anja & René
    Bonaire

• 02 September 2011 - 21:44

Pa:

Dooseren of niet, wij hebben er van genoten.

• 03 September 2011 - 06:38

Diny:

Goede reis terug!!!!

Wij vertrekken vandaag vanuit Spanje, adiós y besos

• 04 September 2011 - 19:10

Marianne En Johan:

Jullie zijn misschien al thuis, gek idee, omdat ik net de laatste 10 berichten lees! Ik kijk er naar uit om jullie weer te zien, en de foto's / films natuurlijk! Liefs van Johan en Mariann

• 05 September 2011 - 17:06

Lia:

Lieve Joke en Fred,
    Heb van jullie verslagen genoten. Dat er soms een paar dagen tegelijk kwamen was niet erg hoor. Ik vind het nog knap dat jullie zo vaak internet toegang hadden en ons een verslag konden toesturen. (Het internet hier thuis( in de semi-bewoonde wereld) is nou ook niet bepaald bijzonder. Ga zo nog uitgebreid de foto's kijken.
    Bedankt dat we op deze manier met jullie mee konden reizen!