Wolfsberg Crack - Reisverslag uit Cederberg, Zuid-Afrika van Joke & Fred Ven - WaarBenJij.nu Wolfsberg Crack - Reisverslag uit Cederberg, Zuid-Afrika van Joke & Fred Ven - WaarBenJij.nu

Wolfsberg Crack

Door: Joke & Fred

Blijf op de hoogte en volg Joke & Fred

31 Augustus 2011 | Zuid-Afrika, Cederberg

Joke en ik staan vroeg op. We gaan samen met Erik en Corina Hiken naar de Wolfsberg Crack. Een hike van ongeveer 5 uur. Nadat we onze permit hebben gekocht (25 Rand) gaan we op pad. Het begin is makkelijk, maar na een uur gaat het niet meer zo makkelijk en word het pad steiler en met veel meer rotsen. De "cracks" zijn grote verticale scheuren in de top van de berg. Als we door de scheuren zijn gelopen komen we op een plateau met zand, rotsen en lage begroeing. Beetje vreemd en niet verwacht. We pauzeren hier een uurtje en moeten dan terug. Om 3 uur staat er namelijk nog een activitetit op het programma en die willen we niet missen. De Wijnproeverij van Wijnhuis Cederberg. (Het Sanddrif Resort is eigendom van deze Familie). Cederberg is een van de hoogst gelegen wijngebieden. De beste Dry Chenin Blanc schijnt er vandaan tekomen. Hij was redelijk, niet echt onze smaak. De andere wijnen waren meerdere malen onderscheiden, maar voor ons europeanen veel te droog.
De reis loopt nu echt naar het einde. We blijven hier nog lekker een nachtje slapen en vertrekken morgen naar Kaapstad.

• 02 September 2011 - 05:48

Erik:

Heej joke en fred, leuk Zo'n web log kan ik mooi misbruiken om ook  onze avonturen op te zetten ;-)  gisteren veilig aangekomen met een andere truck in Kaapstad (het blijft een raadsel wat er nu mis was met de eerste truck) wel weer even wennen zo'n grote stad naar 4 weken mooie natuur. De afgelopen 2 dagen cederberg waren geweldig, echt een wilderness area. We hebben een wandeling gemaakt met joke en fred naar de wolfsberg cracks, een spectaculaire hike met rotsbeklimming. Fred maakte het nog extra spannend door op de terugweg een niet bestaand pad te zoeken tussen de rotsen door. Jammer dat calisto niet had verteld dat we ook de andere crack in konden lopen, op het oog leek dat namelijk onmogelijk , echter je bleek een aantal meters op je knieeen onder een rots door te moeten kruipen om er te komen. Ook wijn geproefd. Daarnaast een upgrade genomen naar een logde (ipv camping) vanwege het gure weer en (vorst in de ochtend, wind en mist). Ook Het weer hier in kaapstad is bar en boos, storm regen etc. Nog 2 daagjes genieten en dan weer terug. Vandaag de stad bekijken en morgen naar Robben eiland. Grt Erik en Corina

• 02 September 2011 - 10:08

Barbara:

hoe droger hoe beter toch????

• 02 September 2011 - 10:09

Barbara:

doe de groeten aan de pinguïns.

• 02 September 2011 - 12:51

Anja & Rene:

geweldig al de verslagen,en erg leuk dat we zo mee hebben kunnen genieten van jullie onvergeetelijke reis.we wensen jullie een goede terugreis toe.groetjes en tot mails.

• 02 September 2011 - 13:42

Ma En Pa:

Bedankt voor de kaart en de reisverslagen we hebben een beetje de sfeer kunnen proeven.
    Op naar Kaapstad en dan weer richting Nederland.
    Een goede reis!