Upgrade - Reisverslag uit Cederberg, Zuid-Afrika van Joke & Fred Ven - WaarBenJij.nu Upgrade - Reisverslag uit Cederberg, Zuid-Afrika van Joke & Fred Ven - WaarBenJij.nu

Upgrade

Door: Joke & Fred

Blijf op de hoogte en volg Joke & Fred

30 Augustus 2011 | Zuid-Afrika, Cederberg

We hebben vandaag een lange reis gemaakt. Van Oranje rivier naar Cederbergen. Het landschap is bergachtig en is paars gekleurd door de bloeiende bloemen. Af en toe een kronkel in de weg, maar over het algemeen vrij recht zo ver als je kan kijken. Om een uur of vier bereiken we de afslag naar het Sanddrif resort. Om dit te bereiken moeten we vanaf de Coast highway anderhalf uur rijden de bergen in. De truck heeft het moeilijk en ook wij zijn weer blij met de massage van rug en billen. De bewolking neemt toe en op een gegeven moment rijden we er dwars doorheen. Rond zonsondergang komen we aan bij de receptie. De campsite ligt nog een paar kilometer verderop. We bevinden ons op een hoogte van 1400 meter en het is koud. Als de gids van de receptie terugkomt vraagt hij: "zijn er mensen die een upgrade willen?" Iedereen zegt ja, maar wat is de prijs? Slechts 22,50 euro pp voor twee nachten, nou dat lieten we natuurlijk niet lopen. Er zijn voor twaalf personen 3 (4persoons) lodges. Dat komt mooi uit. We delen er dus een met Kiki en Ruud. Heerlijk, geen tentje opzetten, een lekker bed en een badkamer met een lekkere warme douche. De kok maakt buiten wel op het bekende houtvuur het eten klaar, maar eten doen we met z'n allen binnen bij de openhaard. Ja, ook die zat er in.
In de loop van de avond neemt de wind toe. 's Nacht ben ik een enkele keer wakker en hoor hem gieren rond het huisje. Goed moment om me weer om te draaien in dat warme bed.

• 02 September 2011 - 10:06

Barbara:

wat kun je toch blij zijn met een lekkere douche

• 02 September 2011 - 13:33

Ma En Pa:

Fijn dat jullie weer eens in een warm bedje liggen.