De bewoonde wereld - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Joke & Fred Ven - WaarBenJij.nu De bewoonde wereld - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Joke & Fred Ven - WaarBenJij.nu

De bewoonde wereld

Door: Joke & Fred

Blijf op de hoogte en volg Joke & Fred

01 September 2011 | Zuid-Afrika, Kaapstad

De lange rit door de bergen naar Cederberg hebben we vandaag in omgekeerde richting gereden. Een andere weg naar de west coast highway is er niet. Na een koffiestop zijn we om half een aangekomen in Kaapstad. Het Ritz Hotel is de komende twee nachten ons thuis. De kamers waren om twee uur pas gereed, waardoor ik tijd had om de verslagen bij te werken. De meesten zullen ze inmiddels wel gelezen hebben. Nadat we de koffers naar de kamers hebbengebracht zijn we met de taxi naar Waterfront gegaan. Direct aan de kust gelegen met een groot winkelcentrum , boulevards en restaurantjes. We passeren met de taxi ook nog het stadion waar Nederland vorig jaar tijdens het WK wedstrijden heeft gespeeld. Eerst lekker lunchen en toen wilden de dames wel graag winkelen. Ja, dat hebben ze weken moeten missen. Ruud en ik leggen ons daar maar bij neer. Het weer is vandaag echt Nederlands. Regen en wind. In restaurant den Anker gaan we na het winkelen loungen en laten laten ons verwennen met lekkere tapas. Het is intussen donker en het weer is nu echt slecht geworden. Het komt met bakken uit de lucht, dus maar even wachten met het naar de taxi standplaats lopen. Het bed zoeken we niet te laat op. Morgen hebben we een trip geboekt naar Kaap de Goede Hoop.

wordt vervolgd.............

• 02 September 2011 - 17:27

Barbara:

Die regen komt me bekend voor. op onze foto's is het Kaapstad bij regen. Hopelijk is het bij Kaap de Goede Hoop wat mooier weer voor jullie. geniet er van en alvast een hele goede thuisreis voor jullie allemaal.
    Ben zo benieuwd naar jullie foto's.

Liefs,
    Barbara

• 02 September 2011 - 21:41

Pa:

Waarschijnlijk komen jullie met goed weer thuis.