Eindelijk een Leeuw - Reisverslag uit Okaukuejo, Namibië van Joke & Fred Ven - WaarBenJij.nu Eindelijk een Leeuw - Reisverslag uit Okaukuejo, Namibië van Joke & Fred Ven - WaarBenJij.nu

Eindelijk een Leeuw

Door: Joke & Fred

Blijf op de hoogte en volg Joke & Fred

19 Augustus 2011 | Namibië, Okaukuejo

De wekker gaat om 05.15. De matjes zijn goed. Geen last van de steentjes op de ondergrond.
Met de truck gaan we een vroege gamedrive doen naar verschillende waterholes.Het lijkt echter wel of de dieren ook vakantie hebben. Bj de laatste waterhole hebben we geluk. Veel springbokken en zebra's en er ligt een leeuw te luieren. Volgens mij al volgegeten. Onze Big Five is compleet. De gamedrive 's middags laten we aan ons voorbij gaan. We geven de gids en driver een vrije middag, haha. We hebben allemaal behoefte om te relaxen bij het zwembad.
Wat ik nog vergeten ben dat er veel Jakhalzen op de campsite rondlopen. Alles in de tent houden en etenswaren in de truck. In de shop hebben we een paar biertjes gehaald en een fles witte wijn. Om 5 uur naar de waterhole eerste rang. Na een zonsondergang en drinkende dieren bij de poel terug voor dinner.
21.30 uur: Iedereen gaat naar bed, behalve Erik, Corina en ik. Laatste kans voor we morgen naar Damaraland vertrekken. De wilde dieren zien we dan mogelijk niet meer. We hebbeb echt geluk. Rond een uur of half elf een prachtig plaatje. Een Olifant, 2 neushoorns en een...Leeuw. De giraffewn bleven op afstand. Voor de leeuw kwam warn die al aan het rennen. Praqchtig als je deze dieren ziet rennen. Het is net een soort slowmotion. Deze avond is de Kers o de taart.
Om 4 uur word ik wakker. Luid gebrul van een mannetjes leeuw en tegeliojkertijd het gejank en gehuil van e jakhalzen. Het lijkt heel dichtbij. Zou hij naar de waterhole gaan? Ik doe m'n kledren aan en loop er alleen naar toe. Bij de waterhole is niemand. Ik sta alleen. Toch wel beangstigend. Het hek is laag op dit gedeelte en ze kunnen goed springen. Op een bankje aan de rechterkant ontwaar ik toch twee mensen. Onderut gezakt met camera's met statieven. Ze geven geven geen antwoord op de vraag: "have you seen the lion?" Het kon ook niet want ze waren zittend in slap gevallen. Na 15 minuten turen zoek ik ook m'n bed maar weer op.

• 22 Augustus 2011 - 18:38

Wil En Roel:

jij bent ook hardstikke gek om alleen naar buiten te gaan.
    Je had wel een hartig hapje kunnen worden.
    Doe wel voorzichtig hoor, want ik geniet zo van je verhalen. hahahaha

• 23 Augustus 2011 - 09:56

Lia:

Waaghals!

• 23 Augustus 2011 - 10:22

Pa V.d.Ven:

Hek laag!Je maakt het wel spannend hoor.Maar we kunnen er ons zo wel een voorstelling van amken.