Muggen - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Joke & Fred Ven - WaarBenJij.nu Muggen - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Joke & Fred Ven - WaarBenJij.nu

Muggen

Door: Joke & Fred

Blijf op de hoogte en volg Joke & Fred

28 Augustus 2011 | Zuid-Afrika, Pretoria

Het was onze laatste nacht in Namibie. We vertrekken vandaag naar Zuid-Afrika. Bij de grenspost weer even de truck uit en stempelen. Op naar Oranje rivier. Ik heb vandaag een Oranje shirt aangedaan. Wel toepasselijk vond ik zelf. We blijven twee nachten in Fiddlers Creek. Deze campsite ligt aan de Oranjerivier. Het dorpje hier vlakbij heet Vioolsdrift. Ook hier op de campsite worden we weer met een ongebruikelijk fenomeen geconfronteerd. In juni is er heel erg veel regen gevallen in alle gebieden die dezerivier van water voorzien. De regen die in Johannesburg valt komt ookin deze rivier terecht en dat is 1500km stroomopwaarts. Er zijn grote overstromingen gweest. Wat met dat vele water is meegekomen zijn miljoenen muggenlarven en de muggen terroriseren nu de mens en het vee. Vanuit de overheid worden er pesticiden gebruikt bij de stroomversnellingen om de larven te doden. Je word gek van die beestjes. Niets helpt, geen DEET, geen Muggenolie. Als de zon ondergaat verdwijnen ze gelukkig, dit in tegenstelling tot normale muggen.
Om 5 uur gaat de Fiddles Creek bar open. Witte wijn koop je per fles (4euro) en drinkt lekker weg als je gezellig samen zit te kletsen. Goedkoper kan je niet dronken worden. Het was niet de bedoeling, maar door misschien iets te weinig eten heb ik nog wel m'n tent gehaald, maar het avondeten heb ik gemist. Ze hebben me nog wel geroepen, maar ik was al in dromenland.

• 02 September 2011 - 10:04

Barbara:

jammer van die muggen, gelukkig toch gezellig gehad.

• 02 September 2011 - 13:25

Pa:

Hoe weet jij welke de normale muggen zijn? Ik vind het normaal als men s,nachts gaat slapen.
    Ik heb ,m ook wel eens lekker om gehad in de vakantie.