Dag 8 - Bajawa - Reisverslag uit Bajawa, Indonesië van Joke & Fred Ven - WaarBenJij.nu Dag 8 - Bajawa - Reisverslag uit Bajawa, Indonesië van Joke & Fred Ven - WaarBenJij.nu

Dag 8 - Bajawa

Door: FvdV

Blijf op de hoogte en volg Joke & Fred

09 Juni 2014 | Indonesië, Bajawa

Ons verblijf in Riung zit er op. Leuke kustplaats, maar alles er heel basic. Een klein gedeelte heeft stroom, maar de rest moet het doen met grote generatoren die een deel van de dag voor de stroomvoorziening zorgen. Na het onbijt om 7 uur bezoeken we nog even de lokale markt voor we vertrekken richting Bajawa. Opnieuw een kronkelweg door de bergen. De weg is smal en als er tegenliggers komen dan is het passen en meten. Rond de middag bereiken we het plaatsje Soa. Ja, ook wij maakten er allerlei grappen over. We bezoeken daar de warmwater bronnen. Water dat vanuit grote diepte omhoog komt en in verbinding staat met een slapende vulkaan. Ondergronds zijn alle vulkanen met elkaar verbonden en het eiland Flores ligt volledig op deze "ring of fire". In het eerste bad is de temperatuur 46 graden. Net als bij een koud zwembad eerst even doorkomen :-). In de volgende baden lag de temperatuur wat lager omdat het warme water zich deels vermengde met het water uit een beek. We hebben tijdens onze reis regelmatig kunnen douchen, maar even in zo'n natuurlijke Jacuzzi was wel lekker en nee............je krijgt er geen ziekte van.
Na nog wat fotostops komen we rond drie uur aan in Bajawa. Een middelgrote plaats met op één kruising stoplichten. Grappig, want die hadden we de hele reis nog niet gezien.

• 10 Juni 2014 - 20:09

Carin:

Lijkt me weer een mooie ervaring erbij.............in een heet slapend vulkaanbad.

Wat zijn het weer mooie foto's jongens. Ik zie nog een Uniceffoto.............foto nr 7 ! wat zijn jullie toch fotogeniek.

• 10 Juni 2014 - 20:21

Barbara:

Ja, echt leuke foto's

• 10 Juni 2014 - 21:34

Corina:

Ok, primitief en bijna geen stroom. Maar ik ben verbaasd dat je dagelijks kunt internetten. Dat was 7 jaar geleden heel anders. Leuk om jullie verhalen te lezen. Geeft leuke herinneringen. Ga zo door en heel veel plezier.

• 11 Juni 2014 - 14:37

Yvonne:

Mooie en leuke foto's weer. We genieten een beetje mee, zo.

• 14 Juni 2014 - 16:52

Joke & Fred Van Der Ven :

Sim kaartje op het vliegveld gekocht. 100.000Rp = €6,50 met 1.5Gb. Bellen doen we niet, maar als er bereik is dan kunnen we meestal ook internetten. Met Viber kun je ook gratis bellen via het internet.