Dag 7 - Riung 2 - Reisverslag uit Riung, Indonesië van Joke & Fred Ven - WaarBenJij.nu Dag 7 - Riung 2 - Reisverslag uit Riung, Indonesië van Joke & Fred Ven - WaarBenJij.nu

Dag 7 - Riung 2

Door: FvdV

Blijf op de hoogte en volg Joke & Fred

08 Juni 2014 | Indonesië, Riung

Rondom de jeugdherberg lopen verschillende hanen rond. En wat doen die 's morgens vroeg? Iedereen is er voor de wekker gaat waker van geworden. Ik heb echter heerlijk geslapen tot de wekker ging. Na het ontbijt naar de haven. Daar lagen voor onze groep drie boten klaar om met ons rond de 17 eilanden te varen. Het zijn er eigenlijk 21, maar in Indonesië vinden ze 17 een mooier getal en komt het overeen met een meisje van 17. Die zijn op die leeftijd op hun mooist :-). Na een halfuur varen komen we aan de noordkant van de eilanden en wat we toen zagen.....duizenden, nee wel tienduizenden vliegende honden. Reusachtige vleermuizen die aan de noordkant in de bomen en struiken nestelen. Nou is nestelen misschien niet het juiste woord, want ze hangen er aan de takken van de bomen en struiken. Doordat we vlak langs de kust gingen varen en de "kapitein" de motor af en toe liet knallen werden ze opgeschrikt en het gekrijs was oorverdovend. Het schijnt dat die vleermuizen 's nachts meer dan 100km vliegen om zich ergens tegoed te doen aan vruchten. Je zal maar ergens een plantage hebben met veel fruitbomen zoals papayas als er zo'n groep langs komt. Na deze bijzondere ervaring varen we door naar één van de kleinere eilanden waar we gaan snorkelen. Wit strand, palmbomen en onder water de mooiste vissen en gekleurde koralen. Prachtig om zo rond te zwemmen in een aquarium. Na de eerste snorkelduik staat er voor ons een lunch klaar met o.a. vis die op een rooster boven het houtvuur is klaargemaakt. Echt genieten hier op het bounty eiland. Rond een uur of vier varen we weer terug naar de haven. Het was weer een prachtige dag. We zijn nu een week onderweg en genieten elke dag met volle teugen.

• 10 Juni 2014 - 08:46

Yvonne:

Leuk om te lezen over die vliegende honden en het snorkelen.
    Fijn dat jullie zo genieten ! Ga zo door..... :).

• 10 Juni 2014 - 11:29

Carine En Pierre:

Hoi reizigers
    zijn een weekendje weggeweest dus konden jullie verslagen niet lezen dus vanmorgen snel de computer aangezet.
    Het lijkt tot nu een zalige reis en ook de foto's zijn prachtig.
    Geniet evan en denk af en toe aan ons die nog moeten werken.

• 10 Juni 2014 - 20:19

Barbara:

Jeetje, dat is echt vreemd, zie je van die mooie vissen, zit je ze daarna op te eten. Waren ze net zo lekker als ze eruit zagen?