Dag 6 - Riung - Reisverslag uit Riung, Indonesië van Joke & Fred Ven - WaarBenJij.nu Dag 6 - Riung - Reisverslag uit Riung, Indonesië van Joke & Fred Ven - WaarBenJij.nu

Dag 6 - Riung

Door: FvdV

Blijf op de hoogte en volg Joke & Fred

07 Juni 2014 | Indonesië, Riung

Het is half vier en de wekker gaat. Aankleden en naar de bus. Op alles voorbereid. Regenkleding hebben we meegenomen want gisteravond heeft het een paar uur achter elkaar geregend en om vier uur zag het er naar uit dat we het niet droog gingen houden. Vanaf de parking met op ons voorhoofd de LED lampjes gingen we om half vijf omhoog. Een lange wandeling was het niet. Het was zo gepland dat we voor zonsopgang bij het uitzicht punt wilden zijn en dat is gelukt. Het was echter bewolkt en af en toe trok de lucht wel open en konden we mooie foto's maken, maar de zon hebben we niet gezien. Rook komt er niet uit de drie kraters die vol water staan. Het water verkleurd regelmatig door onderaardse activiteit. Nadat iedereen voldoende foto's had gemaakte of gefilmd zijn we via een andere route naar beneden gegaan. Door o.a. Cacao plantages bereikten we na anderhalf uur weer de bus. Terug naar de lodge, douchen, tas inpakken en aan het ontbijt. Als we om tien uur de bus in gaan spoelt het weer van de regen, maar hoe verder naar beneden en dichter bij de kust klaart het allemaal weer op. De wegen zijn weer vol kronkels. Rechte stukken zijn er zelden. Ze noemen Flores niet voor niets Snake island en dat komt niet omdat veel slangen zijn. We hebben een lange reisdag vandaag. Via het plaatsje Ende reizen we naar Riung aan de noordkust. Even voorbij Ende ligt een strook kust waar de inwoners groene kiezelstenen verzamelen en sorteren op grootte en kleur. Een monniken werk. Een zak van 50kg levert €1,50 op. Op dit vulkanische strand, het zand is zwart, en zittend op een strook groene kiezels hebben we de lunch. Vooraf besteld en in een plaatselijk restaurant opgehaald. Allemaal om tijd te winnen. Rond zes uur komen we aan in Riung. Even daarvoor hebben we vanuit de bergen rondom Riung nog een mooie zonsondergang kunnen fotograferen. We overnachten in een eenvoudig hotel, voorheen jeugdherberg. In de grote eetzaal is de tafel al voor ons gedekt. Niet lang na het eten zoekt iedereen het bed op. We waren tenslotte al vanaf half vier op.

• 08 Juni 2014 - 13:23

Wil:

Wat je noemt vakantie houden. Respect voor jullie hoor.
    Wat een activiteiten doen jullie. Maar je ziet wel van alles, waar ik alleen maar van kan dromen.
    Bedankt voor de prachtige foto,s en verslagen tot nu toe.
    Verheug me op het volgende verslag.
    Liefs en genietse Wil en Roel.

• 08 Juni 2014 - 13:39

Barbara:

Nou, nu mooi weer en zon tegemoet na een lekker slaapje.

blijf jullie volgen

• 08 Juni 2014 - 18:31

Yvonne:

Wij konden op Java ook de zonsopgang beleven aan de rand van een vulkaankrater maar het tijdstip van opstaan stond ons niet echt aan dus hebben we dat niet in het programma opgenomen. Een groep Duitsers, die de excursie wel hadden gedaan en dezelfde reis maakten als wij, spraken we naderhand en ook zij hadden door de bewolking (en regen) geen zon gezien. Het blijft altijd een gok dus. Wel mooie foto's en jullie zijn weer een ervaring rijker, zullen we maar zeggen. Goede reis verder en veel plezier.
    Liefs,
    Yvonne

• 08 Juni 2014 - 19:47

Carin:

Het zijn zeker geweldige dingen die jullie keer op keer opzoeken. Wereldreizigers !! Zelfs de kleinste plekjes ontkomen niet aan jullie bezoek. Weer prachtige foto's............wat een verschil van kleur water zeg.