Dag 10 - Denge - Reisverslag uit Ruteng, Indonesië van Joke & Fred Ven - WaarBenJij.nu Dag 10 - Denge - Reisverslag uit Ruteng, Indonesië van Joke & Fred Ven - WaarBenJij.nu

Dag 10 - Denge

Door: FvdV

Blijf op de hoogte en volg Joke & Fred

11 Juni 2014 | Indonesië, Ruteng

Het ontbijt is weer vroeg. We rijden naar Ruteng, waar de groep zich zal splitsen. We lunchen in het plaatselijke nonnenklooster in Ruteng. Vier leden van de groep overnachten in het klooster en rijden de volgende dag naar Labuan Bajo. De rest van de groep gaat na de lunch met het traditionele openbaar vervoer, de "wooden bus", naar Denge. Het is een lange maar prachtige rit over hobbelige wegen, langs groene rijstvelden. De zuidkust hier heeft geen strand, maar bestaat uit grote kiezelstenen. In Denge overnachten we in de Wae Rebo ecolodge midden in de rijstvelden. De lodge is eigendom van een van de lokale reisleiders. Zittend voor onze kamer op de veranda hebben we een prachtig uitzicht op de zee en het eiland Mulus. Elke kamer heeft een Mandi ruimte met toilet. Allemaal eenvoudig dus, ook dit is weer onvergetelijk. 'S Avonds natuurlijk weer een maaltijd met nasi, rijst, kip, groente etc. Wanneer kan ik weer een stukje vlees eten? Na het eten nog een koffie of thee, maar dan gaan we naar bed, want de volgende morgen moeten we om zeven uur in de bus zitten voor de unieke wandeltocht naar Wae Rebo in het Manggarai gebied.

• 14 Juni 2014 - 07:32

Carin:

Wat een wijd uitzicht op de foto. Ik hoor niet veel over "enge" beesten...............en de Komodo al tegen gekomen?

Ik ben benieuwd naar de wandeling naar Wae Rebo. Ik heb foto's gezien en moet heel bijzonder zijn. Maar ja.......jullie hebben alweer zoveel bijzondere dingen gezien. Nog veel plezier !

• 14 Juni 2014 - 08:16

Yvonne:

Ik benijd jullie niet v.w.b. de bus.... maar dat het allemaal bijzonder is, geloof ik graag.
    Geen idee of we jullie verslag regelmatig kunnen lezen want we zijn afhankelijk van WiFi in de jachthavens,
    maar zodra het even kan, stellen we ons weer op de hoogte van jullie avonturen.
    Goede reis nog verder en wie weet kunnen jullie nog een keer polonaise lopen op een van de eilanden.....
    Liefs,
    Yvonne

• 14 Juni 2014 - 09:25

Carine En Pierre:

leuk zeg die woode bus , is zeker hard aan de bips ?
    Ik ben reuze benieuwd naar de wandeling naar Wae Rebo , dat is een deel van de reis waar wij erg naar uitkijken!!!
    Ik zou zeggen ....... genieten maar!!