Terug naar Namibie - Reisverslag uit Gaborone, Botswana van Joke & Fred Ven - WaarBenJij.nu Terug naar Namibie - Reisverslag uit Gaborone, Botswana van Joke & Fred Ven - WaarBenJij.nu

Terug naar Namibie

Door: Joke & Fred

Blijf op de hoogte en volg Joke & Fred

16 Augustus 2011 | Botswana, Gaborone

We staan vroeg op voor een Bush walk. We horen allerlei dieren, maar zien ze niet. De gids vertelt wel van alles over geneeskrachtige planten, bomen en struiken. Ik ben het alweer vergeten, behalve dat er een struik bij zat die zou helpen tegen geslachtsziektes. Die medicijnmannen waren toch wel kundig, haha. Na de wandeling lekker ontbijten met eieren en gebakken spek. Ons kamp opbreken en terug naar de Mokoro vertrekplaats waar de Polers Truck ons terug brengt naar de speedboten.
Onderweg een grote visarend die vis krijgt van de schipper. Een machtig gezicht om deze grote vogel vlak voor je neus de vis uit het water te zien pakken. Jammer dat ik op de juiste momenten de verkeerde knop van de camera indruk, maar de herinnering blijft. (is dat niet de tekst uit een liedje, haha)
Gelukkig zijn we met z'n twaalven en is er vast ander goed beeldmateriaal.
De komende nacht slapen we in een Lodge. Weer lekker douchen en echte bedden. Eeert nog even de grens weer over van Botswana naar Namibie.
In Namibie rijden we een stuk door een wildpark en de dieren die we zien veroorzaken nog steeds Oh.. en Ah...
Nadat we onze spullen naar de Lodge hebben gebracht naar de bar. Een groep Local zingt liedjes in hun eigen taal, het Thimbukushu. Na het eten op tijd naar bed. Morgen een lange reisdag...630km.

• 22 Augustus 2011 - 12:33

Johnny:

Een heel avontuur wat jullie meemaken, ben benieuwd naar de foto's.

Groetjes van ons hanny en johnny

• 23 Augustus 2011 - 09:08

Pa V.d.Ven:

630 km.Zijn de wegen goed begaanbaar en hoe lang doe je daarover of gaat het meteen om de Sight seeing?