Vreemde stad - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Joke & Fred Ven - WaarBenJij.nu Vreemde stad - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Joke & Fred Ven - WaarBenJij.nu

Vreemde stad

Door: Joke & Fred

Blijf op de hoogte en volg Joke & Fred

21 Augustus 2011 | Namibië, Swakopmund

Het is vannacht koud geweest. 3 graden, maar hebben goed geslapen. We verheugen ons op de komende twee nachten in Swakopmund. Twee nachten in een comfortbele lodge.We rijden door een kale vlakte richting Skeleton coast. Slechts gras en een enkel struikje. Jaarlijks valt hier maar 25 mm regen. Over half verharde wegen bereiken we Cape Cross. Er is een kolonie van duizenden robben.
Er lopen ook jakhalzen op zoek naar een smakelijk pelsrobje. Veel mensen lopen met een doek voor hun neus. Het ruikt er naar leven en dood,poep en pies. Ach, na een paar minuten weet je niet beter er zijn toiletten die erger stinken. Na de foto-en filmshoots op naar Swakopmund. Vele kilometers in een surrealistisch landschap, dan is daar opeens die stad met de sporen van de Duitse kolonisten. Straatnamen zijn in de loop van de jaren gewijzigd maar sommige zijn nog echt duits.
Na een bezoek aan het adventure centrum op naar de lodge. Douchen zonder dat het warme water plotseling op is. 's Avonds eten we in het Tug restaurant. Gebouwd romdom de delen van een oude stoomboot.
Na het eten lopen we via de verlate straten naar onze lodge.