Sossusvlei - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Joke & Fred Ven - WaarBenJij.nu Sossusvlei - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Joke & Fred Ven - WaarBenJij.nu

Sossusvlei

Door: Joke & Fred

Blijf op de hoogte en volg Joke & Fred

23 Augustus 2011 | Namibië, Windhoek

eindelijk weer internet. Jullie lopen een aantal dagen achter, dus vanaf nu weer een paar dagverslagen.
Foto's houden jullie tegoed, want uploaden kost teveel tijd.

Swakopmund gaan we vandaag verlaten. De Truck vertrekt om 11.00 uur. Lekker, want hierdoor kregen we nog wat tijd om in het centrum rond te lopen. Even naar het strand om te kijken of de golven nog zo hoog zijn. Gisteravond hebben we op de pier gegeten. We hadden het gevoel dat we op een cruiseschip zaten. De golven waren wel 4 meter hoog. Net als de regen die er 's middags is gevallen, heel uitzonderlijk.
Als we Swakopmund uitrijden passeren we na een halfuur Walvisbaai. Lege zand/gravel vlaktes en dan ineens weer een dorp. De reis gaat vandaag naar Sossusvlei. Het landschap lijkt wel de maan. We rijden door het Namib Naukluft Park. Duidelijk zie je de sporen van de gletsjers die honderduizenden jaren hier door het landschap schoven. Een korte tussenstop maken we in Solitaire. Een kleine nederzetting in the middle of nowhere. Benzinepomp, winkeltje en waar het plaatsje ook beroemd om is, heerlijk appelgebak. Over oneindig lijkende wegen komen we net na zonsondergang aan in Sossusvlei. Het is koud, zeg maar gerust "berekoud". Temperatuur 3 graden, met wind. Met fleecevesten, jacks, en mutsen zitten we rond het kampvuur. De maaltijd die de kok aan het bereiden is eten we samen in de bus. Toch iets gerieflijker. Na het eten gaan we weer vroeg naar bed. Er komt morgen een drukke dag. De zandduinen van Sossusvlei.

• 01 September 2011 - 12:56

René:

Wat is het mooi allemaal als je dit nooit gezien hebt, het is elke keer weer iets nieuws. Dit is ook een reis waar je nog jaren plezier van hebt geweldig. Geniet ervan.

• 01 September 2011 - 14:41

Lia:

Whahahaha "berekoud" wat een watjes! Vanmorgen toen ik zonenman naar de stad reed (half zeven) was het hier ook maar 5 graden! Maar voor ons nog geen mutsen en handschoenen hoor ;-)

• 02 September 2011 - 13:08

Pa:

Ik begrijp de term Berekoud heel goed
    als je geen pels hebt en jullie hebben ook geen autoverwarming.