Ranch Koiimasis - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Joke & Fred Ven - WaarBenJij.nu Ranch Koiimasis - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Joke & Fred Ven - WaarBenJij.nu

Ranch Koiimasis

Door: Joke & Fred

Blijf op de hoogte en volg Joke & Fred

25 Augustus 2011 | Namibië, Windhoek

Leker uitgeslapen tot 7uur, haha. Vertrek om negen uur. De komende twee dagen volgens de gids met minder voorzieningen.
We kopen nog wat drank en snacks. Ook al zitten we in de Namib Desert, we mogen ons natje en droogje natuurlijk niet missen. De afstand vandaag is 180km. Met de wegen hier door de woestijn doen we daar bijna 6 uur over (incl. de lunch stop onderweg). Het landscha zien we steeds ruiger worden. Meer bergen en rotsformaties. We passeren Le Mirage Desert Lodge & Spa. Een luxe resort wat zo is gebouw dat hetop gaat in het landschap. De goedkoopste kamer is N$2300 (230euro) per nacht, maar je krijgt er wel een ontbijt bij. De Namib Desert is een van oudste woestijnen op aarde. Namib betekent eindeloze ruimte in de taal van het Nama volk. Onze campsite ligt in het Teras gebergte. Rond half twee slaan we een zijweg in. Een zandpad door de Desert. Links en rechts grasvlaktes en rotsformaties. Het gras op de vlaktes is ook uitzonderlijk. Ook hier zien we gevolgen van de klimaat veranderingen. Het is nog 14km naar Ranch Koiimasis. Het is een prachtige campsite. Gelegen tegen een enorme rotswand. De douches en toilet gebouwtjes zijn tussen diverse rotsen gebouwd. Van binnenuit zijn ze nog deels zichtbaar. We hadden een koude avond verwacht, maar de stenen houden veel warmte vast en daardoor is het hee behaaglijk. Ook hier is de sterren hemel weer fenomenaal. Zo mooi heb ik ze nog nooit gezien. Je zou zo buiten je tenty kunnen gaan liggen met matras en slaapzak. Het zien van een grote schorpioen houd ons tegen. De afgelopen weken zijn we steeds vroegop en vroeg naar bed gegaan. Vanavond is geen uitzondering. Om half tien gaan de luiken dicht.

• 01 September 2011 - 14:40

Kim Y Enri:

Al principio tenia envidia de este viaje pero, segun pasan los dias , creo que no son vacaciones con tanto frio,calor,cansancio,peligro con las fieras,incomodidades,mochos kilometros en camión,etc.etc.Lo importante es que lo pases muy bien tu y tu mujer Me gusta mucho el reportaje. Salodos y recuerdos

• 01 September 2011 - 15:04

Lia:

Dat is toch wel het laatste wat ik in een woestijn zou verwachten... een spa! Vraag me af wie daar dan te gast zijn, vast niet de lokale bevolking.
    Je zegt dat het gras uitzonderlijk is en dat je hier ook de gevolgen van de klimaatverandering ziet. Op welke manier? Juist omdat er gras is? Is het er dan natter geworden? Of juist nog droger en is daarom een beetje gras zo uitzonderlijk?

Fijn om weer jullie verhalen te kunnen lezen na een paar dagen "radiostilte".

• 01 September 2011 - 19:13

Yvonne En Peter:

We kunnen bijna ruiken en voelen hoe de omgeving is waar jullie je bevinden. Het is leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken en ontdekken. we kunnen dan ook niet wachten tot de resterende foto's beschikbaar komen.
    Wij hebben om te lezen nog wat dagen tegoed maar jullie naderen al bijna het eind van de reis. We wensen jullie nog een paar heerlijke dagen toe (Kaapstad ?) en een goede terugvlucht. Veel liefs,
    Yvonne en Peter

• 01 September 2011 - 19:41

Joke & Fred Van Der Ven :

@Lia
    Er is in juni veel regen gevallen. 302mm en dat is echt uitzonderlijk in een zo droge woestijn. Als er echter een zandstorm komt dan is het gewoon zandstralen en de boel is weer kaal.

• 02 September 2011 - 10:00

Barbara:

die spa lijkt me wel wat. toch maar weer sparen.

• 02 September 2011 - 13:05

Pa :

Weer een mooi verslag,maar merken jullie ook nog wat van de leefomstandigheden daar?